عملیات اجرایی ایجاد۳۰ هکتار باغ مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

گچساران - ایرنا - سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ایجاد ۳۰ هکتار باغ انواع مرکبات در شهرستان های گرمسیری استان آغاز شده است.

اکبر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: برای احداث این میزان باغ جدید ۶ هزار اصله نهال مرکبات شامل انواعی مانند پرتقال،نارنگی،لیموترش و سایر گونه ها به نرخ یارانه ای در کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع است.

وی تاکید کرد: توسعه باغستان های استان افزون بر تامین میوه مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید نیز شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال ۷۹ هزار و ۶۴ تن مرکبات در این استان تولید و وارد بازار مصرف شده است.

محمدی یادآور شد: ۱۱هزار و ۴۱۵ هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که از این میزان باغستان مرکبات هفت هزار و ۸۴۳ هکتار آن بارور است.

توصیه های مدیر حفظ نباتات درباره ایجاد باغ

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به بهره بردارانی که قصد احداث باغ های جدید یا توسعه باغ های قبلی خود را دارند، توصیه کرد: پیش از غرس نهال نسبت به سالم بودن نهال ها اطمینان حاصل کنند.

حسین لایقی مطلق تاکید کرد: مراقبت از ریشه نهال ها در زمان حمل و نقل تا مکان غرس موضوع مهم دیگری است که باغداران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهره برداران پیش از غرس نهال نسبت به ضدعفونی آنان اقدام کنند، تصریح کرد: خرید نهال های دارای برچسب گام نخست برای ایجاد باغ های سالم و بدون هر نوع بیماری گیاهی است.

سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha