بیش از ۲ هزار دانش‌آموز همدانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای به ۲ هزار و ۷۸ نفر از دانش آموزان استان با هدف توانمندسازی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

«وهب مختاران» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، مهارت آموزی را بهترین و نزدیکترین راه برای اشتغال‌زایی و فقرزدایی دانست و افزود: دانش آموزان از تخصص خود برای درآمدزایی و کسب تجربه بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نفر از مهارت آموختگان دختر و تعداد هزار و ۴۵۷ نفر پسر هستند خاطرنشان کرد: مهارت آموختگان در رشته هایی مانند الکترونیک، برق، صنایع دستی، مکانیک، هنرهای تجسمی، صنایع خودرو، صنایع پوشاک آموزش دیدند. 

مختاران تصریح کرد: گاهی اثرات بیکاری و نبود شغل و مهارت، منجر به بزهکاری جوانان می شود و  اگر برای نوجوانان و جوانان فضای یادگیری تخصص ایجاد شود بدون شک هیچ کدام از آنها به کارهای پرمخاطره و غیرقانونی روی نمی آورند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حرفه آموزی دغدغه خانواده ها برای ایجاد اشتغال جوانان را برطرف می‌کند گفت: در صورتی که حرکت ها در مسیر استعداد سنجی در سنین نوجوانی و جوانی هدایت شود به تدریج مشکل بیکاری در جامعه برطرف می شود و کارآفرینی و ایجاد اشتغال رونق می گیرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha