افزایش قیمت جهانی نهاده های کشاورزی و امید فیلیپین به ایران

تهران – ایرنا – وزارت کشاورزی فیلیپین اعلام کرد، با توجه به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و کمبود شدید کودهای شیمیایی در این کشور امیدوار است با واردات مقادیر مورد نیاز این محصول از ایران موفق به رفع این معضل شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای سی بی ان فیلیپین، اداره کشاورزی فیلیپین (FPA) امروز اعلام کرد که قیمت کودها از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش تقاضای جهانی روند صعودی یافته است.

ویلفردو رولدان مدیر این سازمان گفت: قیمت کود در بازار جهانی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ شروع به افزایش شدیدی کرد. این افزایش قیمت به دلیل تقاضای شدید هند و سایر کشورها و ممنوعیت صادرات کود در چین است. استرالیا هم قیمت کودهای کشاورزی را افزایش داده است.

رولدان گفت که دولت فیلیپین در حال حاضر اقداماتی را برای مقابله با افزایش قیمت کود از جمله افزایش یارانه کود و جستجوی تامین کنندگان دیگر کودهای معدنی انجام می دهد.

بنا به گزارش سی بی ان، رولدان افزود: "ما با چین ارتباط برقرار کرده ایم و از آنها خواسته ایم ممنوعیت صادرات کود را بردارند. "

او گفت که فیلیپین همچنین از اندونزی، مالزی و ایران برای تامین منابع درخواست کرده اما تنها ایران تاکنون پیشنهاد قاطعانه ای ارائه کرده است.

کودهای شیمیایی از سوخت های فسیلی ساخته می شوند که اخیراً به دلیل تقاضای بالا و درگیری ها در اوکراین و بالا رفتن قیمت فراورده های نفتی، هزینه های آن نیز افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha