۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84674383
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار اصله نهال در سبزوار توزیع و کاشت شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبر: 84674383
۱۲ هزار اصله نهال در سبزوار توزیع و کاشت شد

سبزوار- ایرنا- همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و با شعار "پویش ایران سرسبز- ایران قوی" ۱۲ هزار اصله نهال در شهرستان سبزوار توزیع و کاشت شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری انواع  نهال‌های توت، زیتون تلخ، کاج و اقاقیا بین مناطق شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاهها، مدارس و برخی دهیاری‌های سطح شهرستان توزیع شد.

عباسعلی کیانی فرد افزود: علاوه بر کاشت نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح نهضت سبز نهال‌کاری نیز در مناطق بیابانی و عرصه‌های طبیعی سبزوار اجرا شد.

وی افزود: از کل مساحت ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار  افزون بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق تحت فرسایش بادی می‌باشد که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.

کیانی فرد افزود: در راستای مقابله با بیابان زدایی، طرح احیای اراضی بیابانی با استفاده از پخش سیلاب در حوزه آبخیز کالشور این شهرستان از سوی کارشناسان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در تابستان سال جاری پروژه برتر کشور شده بود.

وی ادامه داد: مساحت طرح مطالعاتی بیابان‌زدایی حاشیه کالشور سبزوار ۱۱۰ هزار هکتار است که با استفاده از ظرفیت سیلاب‌های کالشور و ذخیره‌سازی آب، چهار هزار هکتار بیابان زدایی در کویر "برآباد" شهرستان انجام شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha