۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84674429
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیته امداد میامی: ۳۰ میلیارد ریال زکات امسال جمع‌آوری شد

شاهرود - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی گفت: ۳۰ میلیارد ریال زکات از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از خیران و نیکوکاران این شهرستان جمع‌آوری شد.

مرتضی نوروزپور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: زکات جمع آوری شده در تامین جهیزیه، مسکن، معیشت، تحصیل و طرح های عمرانی مددجویان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه از زکات جمع آوری شده ۹ میلیارد ریال در قالب ساخت و تعمیر طرح های عام المنفعه هزینه شد، ابراز داشت: ۲۱ میلیارد ریال صرف هزینه های درمان، مسکن، جهیزیه، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و سایر مشکلات نیازمندان شد.
نوروزپور پرداخت زکات را موجب کاهش شکاف بین فقیر و غنی در جامعه دانست و اظهار داشت: با پرداخت زکات می‌توان به محرومان جامعه خدمات رسانی و نسبت به آموزش و توانمندسازی مددجویان اقدام کرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی تصریح کرد: با وجود مشکلات معیشتی، بسیاری از خیران نسبت به پرداخت زکات پیشرو هستند.
گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد. پرداخت کمک به مددجویان، پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویان و کمک به امر ازدواج از جمله خدماتی است که این کمیته ارایه می‌دهد.
کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.
شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش با حدود ۴۰ هزار جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha