۳۵۰۰تخت خوابگاهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده شد

تهران- ایرنا- مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در نیمه دوم سال جاری حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تخت خوابگاهی٬ ۵۰ سوئیت متاهلی٬ پنج واحد آشپزخانه صنعتی و ۲۰ سالن و مکان ورزشی دانشجویی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مفدا، حمیدرضا اشراقی در نشست دو روزه مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: امید است هر چه زودتر جریان تحصیلی و آموزشی دانشگاه‌ها به شکل عادی خود بازگردد و شور و هیجان را بار دیگر در فضای دانشگاهی ببینیم و بیماری کرونا به پایان خود برسد.

وی اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه‌هایی که وجود دارد، ایجاد بستر مناسب برای تقویت زمینه‌های هم فکری و مشارکت دانشجویان در امور صنفی و پیگیری حقوق دانشجویان در چارچوب دستورالعمل‌ها و قوانین موضوعه از وظایف شوراهای صنفی است.

اشراقی ادمه داد: فعالان شوراهای صنفی و برآیند جریان نخبگی و ارزشمند دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این نشست حضور یافته اند و مطالب و موضوعات دغدغه آنها باید از یک جایگاه و اعتبار سازمانی و تشکیلاتی و در عین حال جایگاه کارشناسی برخوردار باشد.

این مقام مسوول عنوان کرد: در جلساتی که با مسوولان مجموعه وزارت بهداشت و سازمان‌های مرتبط امروز و فردا برگزار می شود بسیار مورد مطلوب است که دغدغه این فعالان در مسیر کارشناسی و سازمانی با مسوولان به اشتراک گذاشته شود تا موضوعات مورد توجه در مسیر قانونی حل شود.

مشارکت ۹ هزار فعال دانشجویی در طرح واکسیناسیون عمومی

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در دی ماه سال جاری اظهار داشت: مجموعه شوراهای صنفی دانشجویی تبلوری از این فرمایشات مقام معظم رهبری در محیط دانشگاهی است. یکی از جلوه‌های حضور و مشارکت دانشجویان فعال دانشگاه‌های علوم پزشکی، حضور این عزیزان در طرح واکسیناسیون عمومی کشور بوده است که بر اساس آمارهای ارایه شده، حدود ۹ هزار نفر از دانشجویانی که فعالان نهادهای مختلف دانشجویی بوده‌اند، در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی درباره فعالیت های حوزه دانشجویی وزارت بهداشت در نیمه دوم سال جاری بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تخت خوابگاهی، ۵۰ سوئیت متاهلی، پنج واحد آشپزخانه صنعتی و ۲۰ سالن و مکان ورزشی دانشجویی به بهره برداری رسیدند. نشست‌های هم اندیشی همتایاران سلامت که بدنه دانشجویی برنامه‌های مشاوره و سلامت روان دانشجویی هستند نیز بهمن ماه برگزار شد. 

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: میزان حق‌الزحمه‌ دانشجویانی که در طرح واکسیناسیون حضور داشتند به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است. موضوع دیگر «پی‌گیری کمک هزینه دانشجویان کارورزی مجرد و متاهل» است که در کارگروهی در سطح معاونت های ذی ربط در دست بررسی و کار کارشناسی است.

اشراقی همچنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مسیر کارشناسی این مهم به اتمام رسیده است و تلاش داریم هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی درباره تعمیر و بازسازی پاویون‌های دانشجویی عنوان کرد: با وجود مشکلات بودجه‌ای، این امر را نیز مد نظر داریم.

نشست دو روزه مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha