۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84675860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان خراسان جنوبی در راهیان نور مجازی شرکت می‌کنند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرارگیری در پیک ششم کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان، اردوهای راهیان نور این استان به‌صورت مجازی و در شبکه شاد برگزار می‌شود.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای ستاد راهیان نور بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: با توجه به رسالتی که آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، سفرهای راهیان نور تاثیر مستقیم روحی و معنوی در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و برآنیم با بهترین کیفیت اجرایی شود.

وی گفت: هر سال حدود هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی کشور سفر می‌کردند و سال گذشته با توجه به شیوع کرونا سعی شد این برنامه معنوی به‌صورت مجازی انجام شود و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال نیز همه برنامه‌ریزی‌ها برای راهیان نور حضوری تدارک دیده و اعتبار مورد نیاز تامین شد اما با توجه به دغدغه خانواده‌ها و مسوولان آموزشی درخصوص تامین سلامت دانش‌آموزان تصمیم بر ارایه خدمات غیرحضوری در سامانه شاد گرفته شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال هم شاهد حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در راهیان نور مجازی باشیم و امیدواریم با تولید محتوای مناسب بتوانیم نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

مسوول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی هم در این نشست از هوشمندسازی سامانه بسیج در شبکه شاد خبر داد و گفت: این سامانه با پیوست‌های بصیرتی، فرهنگی، معرفتی و مهارتی ارایه شده است.

محسن امانتی تصریح کرد: استکبارستیزی در راس محورها قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های نهم و دهم در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه جاری در فضای مجازی از محتواهای بصیرتی راهیان نور بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در این مدت سامانه بسیج، روایتگری آنلاین از پنج نقطه جنگی را در دستور کار دارد و تئاتر و سرودهای دانش‌آموزی با محوریت شهدای استان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پخش خواهد شد.

مسوول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی از حضور ۷۵۰ کلاس به عنوان ۷۵۰ کاروان مجازی در این سامانه خبر داد و گفت: امیدواریم با تحکیم روحیه استکبارستیزی، نقش تعیین‌کننده‌ای در تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha