سازمان محیط زیست نسبت به حفظ پارک ملی دنا تعهد بین‌المللی دارد

یاسوج ایرنا- سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این سازمان در پارک ملی دنا تعهد بین‌المللی دارد گفت: وظیفه محیط بانان در قبال حفاظت از آن به مراتب سنگین تر است.

به گزارش ایرنا اسلام جاودان خرد روز چهارشنبه با محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا در پاسگاه محیط بانی میمند بر انسجام کارشناسان و محیط بانان در کمک به حفظ ذخیره گاه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: امروزه محیط زیست کشور با بحران ها و چالش هایی روبرو شده که همکاری و تلاش شبانه روزی همه اقشار جامعه را می طلبد و در این بین محیط بانان در خط مقدم دفاع از تنوع زیستی کشور هستند که اقدامات ارزشمندی را در حفاظت محیط زیست این مرز و بوم انجام می دهند. 

جاودان خرد با اشاره به نقش حیاتی محیط بانان در حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودی زیستگاه ها، بر ارائه آموزش ها و دوره های تخصصی ویژه محیط بانان و همچنین فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم برای انجام هر چه بهتر وظایفشان تاکید کرد و خواستار تقویت محیط بانان به صورت کمی و کیفی شد.

وی با اشاره به تنوع زیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: محیط بانان استان با کار و تلاش صادقانه و شبانه روزی از این نعمت گرانبها و سرمایه ارزشمند با وجود مشکلات حفاظت می کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان افزود: پارک ملی دنا تنها و نخستین پارک بعد از انقلاب است که ثبت بین المللی شده لذا می طلبد محیط بانان و کارشناسان در کنار هم برای حفاظت از آن بسیج شوند.

در این دیدار محیط بانان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود را با سرپرست حفاظت محیط زیست در میان گذاشتند.

ذخیره‌گاه زیست‌کره، پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دنا یکی از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران است که در رشته‌کوه دنا در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مرز شرقی منطقه حفاظت شده دنا از شمال شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا شروع می‌شود. از مهم‌ترین پاسگاه‌های محیط‌بانی می‌توان محیط‌بانی خاریدون، محیط‌بانی روستای کره محیط‌بانی اب سپاه و میمند را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha