۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2504
کد خبر: 84677745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید معاون وزیر ورزش بر توسعه همکاری‌ها با برزیل

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با سفیر برزیل بر توسعه همکاری‌های ورزشی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،‌ سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز(چهارشنبه) با  کارلوس روبرتو معاون سفیر و ریکاردو کنسول سفارت برزیل در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت نیز در آن حضور داشت، ضمن اشاره به تقویت مناسبات در تمامی حوزه ها، باردیگر بر تحکیم روابط ورزشی دو کشور تاکید شد.

پولادگر در این دیدار ضمن استقبال از گسترش روابط ورزشی و فرهنگی گفت: دو کشور ایران و برزیل از ظرفیت های خوبی در حوزه ورزش برخوردارند که می توان از این ظرفیتها از قبیل تبادل تیم‌های ورزشی، پشتیانی دو کشور در کسب کرسی‌های بین‌المللی و بهره گیری از دانش مدرسان و مربیان دو کشور در رشته‌های مختلف ورزشی در بالاترین سطح استفاده کرد.

پولادگر همچنین گفت: اگرچه خیلی‌ها ورزش برزیل را به فوتبالش می شناسند، اما این کشور در رشته هایی چون والیبال، قایقرانی، شنا، بوکس و... نیز سابقه روشن و خوبی دارد. همانطور که ورزش ایران در رشته هایی چون کشتی، وزنه برداری، رشته های رزمی و...از قدرت‌های برتر جهان است. می‌توان در رشته‌هایی که دو کشور پیشرو هستند، همکاری مناسبی داشت.

وی افزود: به یاد دارم قبل از المپیک ریو تیم ملی تکواندو برزیل در راه آماده سازی خود، اردوی چند روزه‌ای را در ایران برگزار کردند که در تقویت این تیم بسیار موثر واقع شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با اشاره به میزبانی خوب و سازمان یافته المپیک ۲۰۱۶ ابراز امیدواری کرد المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان (تیرماه) نیز به بهترین شکل به میزبانی برزیل برگزار شود.

پولادگر افزود: کاروان ورزشی ایران با آمادگی کامل در المپیک ناشنوایان شرکت خواهد کرد و از شما(برزیل) انتظار دارم که ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم های اعزامی بدون مشکل در اخذ ویزا عازم بازی‌ها شوند.

در این جلسه کارلوس روبرتو معاون سفیر برزیل در ایران نیز گفت: به‌خوبی می دانیم که ایران در برخی رشته ها ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما علاقه‌مند به تقویت مناسبات ورزشی هستیم. بسیار خرسند هستم که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد و امیدوارم روند موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی هم ادامه پیدا کند.

معاون سفیر برزیل در ایران در خصوص المپیک ناشنوایان و صدور ویزا برای کاروان ایران گفت: اگر مدارک اعضای کاروان طبق تاریخ اعلام شده به سفارت ارسال شود، مطمئنا هیچ مشکلی در صدور ویزا وجود نخواهد داشت.

و ریکاردو کنسول سفارت برزیل نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha