گروههای مقاومت: دعوت از هرتزوگ مایه تاسف و پشت کردن به آرمان های فلسطین است

تهران - ایرنا - گروههای مقاومت فلسطینی در واکنش به سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه ، پذیرایی از وی را مایه تاسف و پشت کردن به قدس و آرمان فلسطین ارزیابی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) با صدور بیانیه ای ، نوشت :بار دیگر مخالفت قاطع خود را با ازسرگیری روابط ترکیه با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرده و خواستار حمایت بیشتر از ملت فلسطین برای پایان اشغالگری و بازپس‌گیری حقوق سلب شده خویش هستیم.

بیانیه افزود : جنبش حماس سفر مسئولان صهیونیستی به کشورهای اسلامی و عربی که آخرین نمونه آن سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای منطقه بود را با نگرانی زیادی دنبال می‌کند.

حماس با بیان اینکه ما این سفرها به کشورهای اسلامی و عربی را که عمق استراتژیک ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن است، مایه تاسف می‌دانیم، افزود :همچنین بار دیگر موضع اصولی خود را در مخالفت با هرگونه رابطه با دشمن صهیونیستی که مقدسات ما را هتک حرمت کرده، به دنبال یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی است، به محاصره ساکنان غزه و تجاوزات علیه آنان ادامه می‌دهد، هزاران نفر را به اسارت گرفته، کودکان را می‌کشد، خانه‌های فلسطینیان را ویران می‌کند و این ملت را آواره می‌کند، اعلام می‌داریم.

بیانیه می افزاید : ما همچنین تاکید می‌کنیم که نباید زمینه برای حضور دشمن صهیونیستی در منطقه و پایمال کردن منافع ملت‌ها فراهم شود، کما اینکه خواستار همبستگی بیشتر با ملت فلسطین و تقویت مقاومت و پایداری این ملت به عنوان خط مقدم دفاع از قبله نخست مسلمانان و منافع امت هستیم؛ که این منافع قطعا با منافع دشمن غاصب صهیونیستی در تضاد است.

جهاد اسلامی: استقبال از هرتزوگ تروریست، یعنی پشت کردن به قدس و فلسطین

جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای استقبال از اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در ترکیه را محکوم کرد.

این جنبش عنوان کرد که ما در جنبش جهاد اسلامی استقبال از رئیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترکیه را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم که سفر او در سایه تشدید تجاوزات و جنایات این رژیم علیه ساکنان قدس و طرح‌های آن برای یهودی‌سازی مقدسات فلسطین و تعرضات شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی انجام می‌گیرد که این به معنی جانبداری از دشمن اشغالگر در مقابله با جهاد و مبارزه ملت فلسطین است.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش برای برقراری دوباره روابط با دشمن صهیونیستی به بهانه منافع این یا آن دولت، به معنی رها کردن قدس و فلسطین و پشت کردن به آن است.

جهاد اسلامی افزود که ما از مواضع قاطع ملت مسلمان ترکیه در مخالفت با این سفر که اهانت به خون شهدای ترکیه در راه شکستن محاصره غزه و بر خلاف مواضع این ملت در حمایت از حقوق ملت فلسطین است، تقدیر می‌کنیم.

جوانان ترک پرچم‌های رژیم صهیونیستی را پایین کشیدند

جوانان ترک در شهر آنکارا در اعتراض به سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور، پرچم‌های این رژیم را که در برخی خیابان‌های این شهر نصب شده بود، پایین کشیدند.

فعالان ترک در شبکه‌های اجتماعی فایلی ویدیویی را منتشر کردند که طی آن شماری از جوانان پرچم‌های رژیم صهیونیستی را در خیابان‌های شهر آنکارا پایین کشیده و پاره می‌کنند و به جای آن پرچم فلسطین را نصب می‌کنند.

این پرچم‌ها در آستانه سفر اسحاق هرتزوگ به ترکیه در برخی خیابان‌های پایتخت این کشور نصب شده است.
 

گروههای مقاومت: دعوت از هرتزوگ مایه تاسف و پشت کردن به آرمان های فلسطین است

انجمن جوانان آناتولی شاخه آنکارا با انتشار فایلی ویدیویی در صفحه رسمی خود در توییتر خطاب به جوانان این کشور نوشت: هر شخصی آنچه را که متناسب با آرمان و باورهای خود می‌داند انجام دهد، هرکه پشت "اسرائیل" قرار گیرد، رسوا خواهد شد.

هرتزوگ امروز چهارشنبه طی سفری رسمی راهی ترکیه  شد. این اولین سفر رئیسی از رژیم صهیونیستی به ترکیه از سال ۲۰۰۷ است.

همزمان با ورود رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه مردم این کشور در میدان امینونو در شهر استانبول و به دعوت حزب سعادت در محکومیت این سفر گرد هم آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha