۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84677953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری به بانک‌ها ابلاغ شد

شهرکرد_ ایرنا_ سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال‌جاری را ۶۱۴ میلیارد ریال دانست و گفت: ۱۰۰ درصد منابع این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، محسن مولوی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این راستا ۲ هزار و ۱۲۴ طرح با نیاز تسهیلاتی ۶۸۷ میلیارد ریال به بانک‌های استان معرفی شد.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون تسهیلات ۴۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بابت یک‌هزار و ۳۵۱ طرح از سوی بانک‌های استان برابر ۷۱ درصد پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل در استان روند پرداخت ۱۷۹ میلیارد ریال تسهیلات باقی‌مانده متقاضیان واجد شرایط این حوزه را تسریع کنند.

وی یادآور شد: امسال ۱۴ هزار و ۲۹ متقاضی با اشتغال ۱۷ هزار و۹۹۶ نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در استان ثبت‌نام کردند که در این راستا یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۹ هزار و ۷۶۸ متقاضی واجد شرایط با ۱۳ هزار و ۳۸۲ اشتغال‌زایی پرداخت شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری سهم اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ابلاغی به استان را چهار هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۷۱۷ میلیارد ریال سهم نهادهای حمایتی است.

وی سهم چهارمحال و بختیاری از ۳۰ درصد متمرکز ملی در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را برابر یک‌هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سهم استان از این اعتبارات در مجموع ۶ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال است.

مولوی تاکید کرد: برای جذب این تسهیلات تاکنون پنج هزار و ۶۳۱ طرح با نیاز اعتباری پنج هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل اعلام شده و ۵۶ طرح با ۶۳۶ میلیارد ریال نیاز تسهیلاتی منتظر بررسی است.

وی افزود: همچنین از این منابع چهار هزار و ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به پنج هزار و ۵۴۸ طرح کشاورزی و منابع‌طبیعی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدمات و فناوری اطلاعات، گردشگری، فرش و صنایع‌دستی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات و منابع تسهیلاتی چهارمحال و بختیاری در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان نقش‌آفرینی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha