۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84678128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار نیروهای داعش در افغانستان کاهش یافته است

تهران- ایرنا- عبدالرحیم مسلم‌دوست یکی از بنیانگذاران گروه داعش در افغانستان اعلام کرد، شمار نیروهای داعش در افغانستان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مسلم دوست چهارشنبه شب در گفت‌ وگو با شبکه طلوع‌نیوز تصریح کرد که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ دلیلی برای ادامه جنگ در کشور وجود ندارد و به همین علت با طالبان ادغام شده‌اند.

عبدالرحیم مسلم دوست از فرماندهان پیشین گروه داعش در افغانستان افزود: خبرهایی که برخی رسانه‌های منطقه در مورد حضور نیروهای داعش در افغانستان منتشر می‌شود، نتیجه سرازیر شدن پول‌هایی است که دستگاه‌های اطلاعاتی به رسانه‌ها پرداخت می‌کنند.

وی دلیل پیوستن به گروه طالبان را داشتن اختلاف با سیاست داعش بیان کرد.

عبدالرحیم دوست گفت: آن‌ها نظم را قبول نداشتند. من آنان را از کارهای نامشروع منع می‌کردم، اما قبول نمی‌کردند. ما تصویر درستی از اسلام به مردم ارائه می‌کردیم، اما آنان قبول نمی‌کردند.

از سوی دیگر مقام‌های محلی ننگرهار با استقبال از پیوستن مسلم‌دوست به طالبان، از مخالفان مسلح حکومت می‌خواهند که از عفو عمومی استفاده کنند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، گروه داعش در چندین ولایت این کشور از جمله ننگرهار مسوولیت حمله‌های گوناگون را بر عهده گرفت. با این حال طالبان مدعی است که داعش دیگر تهدیدی برای افغانستان نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha