۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۳:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84679208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان جهانی بهداشت: ارسال دارو به اوکراین به دلیل درگیری ها شدید دشوار شده‌است

 تهران – ایرنا- کریستین لیندمایر سخنگوی سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه شب گفت: جنگ و کشتار در اوکراین تلاش ما برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به نیازمندان آن را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا، لیندمایر به شبکه الجزیره قطر گفت: بسیاری از بیماران در اوکراین برای رسیدن به مراکز بهداشتی با دشواری روبرو هستند.

این مقام همچنین حمله به تأسیسات و کادر پزشکی در اوکراین را محکوم کرد، اما در عین حال گفت که ما نمی دانیم که چه کسی در حمله به تأسیسات بهداشتی در اوکراین دست دارد.

آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز پنجشنبه شب گزارش داد که تا امروز، بیش از دو میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر از اوکراینی ها کشور خود را ترک کرده اند و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دیگر نیز در داخل این کشور آواره شده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است  که در حال حاضر بیش از یک میلیون کودک از اوکراین فرار کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha