۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84679442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبدکاووس: سفر رییس جمهور دستاوردهای خوبی برای گلستان داشت

گنبدکاووس- ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس گفت: در سفر استانی رییس جمهور به گلستان در زمینه های مختلف از جمله موضوع آب در شرق استان و سد نرماب، منطقه آزاد تجاری و خلیج گرگان تصمیمات خوبی گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در نماز جمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: در این سفر پربرکت هیات دولت به گلستان در بحث موضوعات زیربنایی و راهبردی استان تصمیمات عاقلانه‌ همراه با بودجه‌های خوب اتخاذ شد.

وی با اشاره به شهادت ۲ شهید مدافع حرم توسط رژیم غاصب صهیونیستی، بیان کرد: بر اساس بیانیه سپاه انتقام سختی در راه است اما زمان، مکان و چگونگی آن اعلام نشده به این معنی که این رژیم همواره شمشیر انتقام را بالای سرش آویزان می‌بیند و در هر حادثه اولین گمانه‌زنی‌اش انتقام ایران است.

حجت الاسلام ترابی در رابطه با مذاکرات وین، تصریح کرد: مسائل فنی انجام شده و مطالب سیاسی باقی مانده است و آنچه را که باید در تهران تصمیم‌گیری شود در شورای عالی امنیت ملی انجام شده و اجماع داخلی وجود دارد و برگشتند تا این تصمیمات را نهایی کنند.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: منتها فرق مذاکرات امروز با گذشته در این است که اکنون دشمن شلیک موشک توسط ایران را ناقض و مخل مذاکرات نمی‌داند به عنوان مثال ایران در حین مذاکرات هم ماهواره به فضا فرستاد و هم سپاه از شهر موشکی و پهبادی خود رونمایی کرد و با وجود تحریم ۵۰ درصد صادرات کشور افزایش یافته و پول‌ها آن هم در حال برگشت است.

حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: هرچقدر که انسجام داخلی ارتقا یابد و قدرت میدانی ایران بالاتر باشد زور چانه‌زنی‌اش در مذاکرات بیشتر می‌شود.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از نفت و گاز اروپا از روسیه تامین می‌شود و اگر بنا باشد این کشور لوله‌های خود را ببندد قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد رسید که معنی آن انفجار قیمت جهانی نفت است.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: از نظر سیدحسن نصرالله فرمانده جهان عرب و اسلام، اروپا نمی‌خواست روسیه با اوکراین درگیر جنگ شود و نقشه درگیری از طرف آمریکا و انگلیس بود و ایران در این شرایط تهاجم غرب و آمریکا علیه شرق امن ترین نقطه به حساب می‌آید که این مایه افتخار است. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس و اعضای مجلس خبرگان، گفت: ارتقای قدرت دفاعی، تشویق به ثبت‌نام جوانان در حوزه‌های عملیه خواهران و برادران، توجه مردم در کنار درختکاری به حفظ جنگل‌ها و به ضرر منافع ملی دانستن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به جزو موارد ضروری و توجه به استفاده از انرژی‌های پاک از جمله تاکید رهبری در این دیدار بود.  

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، گفت: جوانان ذخایر انسانی هستند و باید اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با برگزاری محافل و مجالس مختلف به این نسل انتقال داد.

حجت الاسلام ترابی همچنین با گرامیداشت نیمه شعبان از مردم خواست جشن‌های باشکوهی را به مناسبت این ایام همراه با پرهیز از گناه به معنی استفاده نکردن از موسیقی‌ها نامناسب و حفظ حرمت‌ها برگزار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha