معاون رئیس‌جمهور: دستور کار اصلی دولت رفع محرومیت و تثبیت قیمت‌ها است

ساری - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور گفت: سفره مردم کوچک شده و واقفیم که مردم مشکلات جدی دارند، بر همین اساس دستور اصلی دولت رفع محرومیت و تثبیت قیمت‌هاست. روزهای خوبی در پیش است و در آستانه سال نو نیز خبرهای خوشی به مردم داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر علی سلاجقه نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه طی سفر هیات دولت به مازندران در دیدار با مدیران و نمایندگان تشکل‌های شهرستان گلوگاه اظهار کرد: دولت با وجود محدودیت‌های فراوانی که دارد فقط به رفع مشکلات می‌اندیشد و اعضای کابینه با جان و دل و نهایت سلامت و صداقت به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستند.

وی افزود: این دولت اهل شعار نیست. به همین دلیل سعی بر این است که به جای کلنگ‌زنی بدون تامین اعتبار، پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شود.

نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور در بهشهر و گلوگاه طی سفر هیات دولت به مازندران با بیان این‌که دولت سیزدهم در تامین اعتبارات وعده داده شده بسیار دقیق و فوری عمل می‌کند، گفت: تا سه هفته پیش ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت سفرهای استانی این دولت تامین اعتبار شد.

وی با اشاره به بهبود روابط ایران با سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه گفت: خوشبختانه از نظر ارتباط با همسایگان در شرایط خوبی هستیم و در فروش نفت هم وضعیت مناسبی داریم. 

معاون رییس‌جمهور درباره وضعیت زیرساخت‌های شرق مازندران نیز تصریح کرد: وقتی مشکلات احصاء می‌شود و پای حرف‌های مردم منطقه می‌نشینیم این پرسش پیش می‌آید که چرا چهار دهه پس از انقلاب در چنین منطقه مستعدی ضعف زیرساختی داریم. این شهرستان و خیلی از شهرستان‌های همجوار از نظر زیرساختی در جایگاه واقعی خودشان نیستند.

معاون رئیس‌جمهور: دستور کار اصلی دولت رفع محرومیت و تثبیت قیمت‌ها است

وی خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهم که همه مسائل مطرح شده در این جلسات توسط دستگاه‌های مرتبط با جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در هیات دولت به دنبال راهکارهایی برای حل آن‌ها خواهیم بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ساخت واحد پتروشیمی در بهشهر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز گفت: در اجرای این پروژه باید ضوابط محیط زیستی جدی گرفته شود. در حال حاضر نیز مراحل نهایی بررسی را شرایط و ضوابط را می‌گذراند.

تشریح چالش‌های گلوگاه

در این نشست سرپرست فرمانداری گلوگاه برخی چالش‌های برجسته شهرستان گلوگاه از جمله موضوع بیمه و حقوق دکل‌بندان گلوگاه را مطرح کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات این قشر شد.

مهدی داوودی گفت: مردم این شهرستان سال‌هاست منتظر تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان ثامن‌الائمه هستند. این شهرستان فقط یک بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی دارد که از داشتن زیرساخت‌های تخصصی درمانی محروم است.

وی اظهار کرد: گلوگاه در شرایطی قرار دارد که امروز به جای این‌که خواستار توسعه باشیم، باید برای محرومیت‌زدایی درخواست کنیم.

این مسوول بر لزوم رفع مشکلات مربوط به یکپارچگی مدیریتی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان در نقطه مرزی سه استان قرار دارد، اما نمی‌توانیم بر اراضی آن مدیریت مستقل داشته باشیم. بخشی از زمین‌های شهرستان در مرزهای گلوگاه قرار دارد، اما کارهای ثبتی آن باید در استان مجاور انجام شود. بخشی از جنگل‌ها و مراتع شهرستان نیز با این‌که در مازندران قرار دارند، اما توسط منابع طبیعی گلستان مدیریت می‌شوند.

سرپرست فرمانداری گلوگاه خاطرنشان کرد: برق‌رسانی به چاه‌ها، نوسازی ورودی شهرستان به عنوان دروازه شرقی استان، تکمیل جاده شمال به جنوب گلوگاه، بهسازی دوربرگردان‌های خطرناک گلوگاه، تحقق سهم گلوگاه از آب سد گلورد، اجرای طرح فاضلاب شهری و ساخت تصفیه‌خانه از دیگر مطالبات جدی مردم گلوگاه از دولت سیزدهم است که امیدواریم دولت مردمی با نگاه و رویه جدی که در پیش گرفت این مسائل را  برطرف کند.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌ها، تعدادی لز سرمایه‌گذاران، چند روستای شاخص گلوگاه، شهردار و رییس شورای شهر نیز مطالبات مختلف این شهرستان را مطرح کردند.

معاون رییس‌جمهور پیش از این جلسه با حضور در گلزار شهدای گلوگاه به مقام والای شهیدان این شهرستان نیز ادای احترام کرد. سلاجقه همچنین با خانواده شهیدان حجازی در گلوگاه نیز دیدار کرد.

هفدهمین سفر استانی هیات دولت که مقصد آن مازندران است صبح امروز آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha