۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۳۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84680130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنتاگون: آمریکا مدرکی دال بر حضور نیروهای بلاروس در اوکراین ندارد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که آمریکا مدرکی دال بر حضور نیروهای بلاروس در اوکراین ندارد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه  نیروهای بلاروس وارد اوکراین شده اند، ندیده ایم.

وی افزود: ما هیچ گونه دخالت احتمالی نیروهای بلاروس را پیگیری نمی کنیم. اما این دخالت می تواند در آینده رخ دهد.

این در حالی است که یک مقام ارشد امنیتی اوکراین، از بلاروس خواسته است  وارد جنگ با اوکراین نشود در غیر این صورت نیروهای کی‌یف با نیروهای بلاروس خواهند جنگید.

به گزارش ایرنا از "الجزیره" الکسی دانیلوف مقام ارشد امنیتی اوکراین گفت: کی‌یف در مقابل بلاروس از خود خویشتن داری نشان می‌دهد اما اگر نیروهای بلاروس به حمله روسیه بپیوندند، اوکراین با آن‌ها خواهد جنگید. 

وی گفت: با وجود پرواز جنگنده‌های روسیه از خاک بلاروس، اوکراین در مقابل این کشور با احتیاط عمل می‌کند، با این حال اگر یک جنگنده بلاروس از مرزها عبور کند، ما با آن خواهیم جنگید. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس خود در مسکو دیدار کرد. 

روسای جمهوری روسیه و بلاروس در این دیدار درمورد وضعیت اوکراین، روابط دوجانبه، توسعه اتحاد دو کشور و همکاری‌های اقتصادی رایزنی و مذاکره کردند. 

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است بدنبال رصد هوایی صورت گرفته در نزدیکی مرزهای اوکراین، روسیه برای انجام عملیات هوایی خود از خاک بلاروس استفاده کرده است. 

یک مسئول هوایی ناتو به این شبکه خبری گفت؛  جنگنده‌هایی که از خاک بلاروس برخاسته و وارد حریم هوایی اوکراین شده‌اند در حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha