۳ هزار تن گوشت منجمد در آذربایجان‌غربی توزیع شد

ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار تن گوشت منجمد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان بین مردم توزیع شده است.

 داود قربان نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از مجموع گوشت منجمد توزیعی ۱۴۵ تن گوشت قرمز و بقیه گوشت مرغ بوده است، افزود: امسال از طریق سامانه بازرگام (توزیع اینترنتی و هوشمند) ۲۱ تن مرغ منجمد توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان اضافه کرد: در حال حاضر ۸۷۱ هزار تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه های پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده و در صورت وجود تولید مازاد این روند استمرار دارد.  
 قربان نژاد اطهار کرد: امسال هفت میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار برای تولید جوجه یک روزه در این استان جذب شده که از این میزان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه تولید شده است.
وی ادامه داد به منظور تنظیم بازار مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در بین روستاییان استان توزیع شد و ۶۰۰ تن دیگر نیز در مرحله دوم توزیع خواهد شد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان یادآور شد: تاکنون ۱۵۰ تن تخم مرغ نیز در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع شده است.
وی تاکید کرد: در راستای حمایت از تولید در سال جاری حدود ۸۵ هزار، ۷۰۰ تن ذرت، ۱۰۷ هزار تن جو و ۶۰ هزار و ۱۴۵ تن سویا نیز بین واحدهای تولیدی مرغداری و دامداری های استان توزیع شده است.

آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی و ۷۶۵ مرغداری است این میزان دام و طیور تامین کننده کل نیاز استان و حتی سایر استانهای همجوار است.

هر سال و در برخی ایام پر مصرف سال مانند اعیاد مختلف و ماه مبارک رمضان به علت تقاضای بالا، مقداری گوشت ذخیره سازی شده برای تعادل بازار به صورت منجمد عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha