گزارش سفر شهردار تهران به تاجیکستان ارائه شود/سامانه شفافیت به روز نیست

تهران- ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران با ارائه تذکری از شهردار تهران خواست برای تشریح دستاوردهای سفر به تاجیکستان و علت حضور همراهان شهردار در این سفر، گزارشی را در صحن شورا ارائه دهد.

به گزارش ایرنا مهدی اقراریان روز یکشنبه در جریان پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران درباره سفر شهردار تهران به تاجیکستان گفت: در شرایط موجود معیشتی کشور حساسیت ویژه ای درباره سفرهای خارجی وجود دارد.

وی افزود: حضور شهردار در حوزه دیپلماسی عمومی و پارلمان شهری الزامی است اما چه ضرورتی وجود داشته است که همراهان با وی در این سفر حضور داشته باشند.

اقراریان با بیان اینکه دلیل این سفر برای شورای شهر و یا حداقل برای بخشی از اعضای شورای شهر شفاف نیست، گفت: علیرضا زاکانی شهردار تهران گزارشی را از سفر خود به تاجیکستان به شورای شهر ارائه کند.

وی گفت: گزارش سفر یکی از مدیران شهرداری به دبی نیز به شورای شهر رسید که در تماس تلفنی با ایشان، گفتند با پول شخصی به این سفر هستند اما در فرودگاه تعدادی از همکارانشان نیز حضور داشتند که قرار شد این موضوع را بررسی و به شورا خبر دهند.

وی با اشاره به موضوع دیگری گفت: شهردار تهران همچنین برای توضیح قرارگاه نهضت ملی مسکن باید به شورای شهر بیاید چرا که مردم در این خصوص ابهاماتی دارند و باید در این خصوص توضیح داده شود.

اقراریان همچنین با اشاره به وضعیت ارائه خدمات در شهر تهران گفت: با گذشت ۶ ماه از شورای شهر شاهدیم که وضعیت نظافت در شهر تهران به نقطه مطلوب نرسیده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: وقتی از شهروندان برای ساخت و ساز عوارض می‌گیریم باید به آنها خدمات ارائه دهیم و حداقل ارائه خدمات، گذاشتن  سطل زباله برای آنان است.

اقراریان تاکید کرد: اگر در شهرداری شعار قشنگ می‌دهیم اما مشکل مردم را حل نکنیم، مردم حرف ما را قبول نمی‌کنند.  

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری نسبت به بی‌توجهی شهرداری تهران به زمانبندی مصوبات تذکر داد و گفت: اگر لایحه ای از اولویت آقایان شهرداری باشد از طرق مختلف برای رای آوری آن تلاش می‌کنند اما اگر اولویت شورای شهر باشد آن را پشت گوش می اندازند.

گزارش سفرهای خارجی ارایه شود 

همچنین حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره سفرهای خارجی مدیران شهرداری گفت: کمیته‌ای در داخل شهرداری ویژه سفرهای خارجی وجود دارد و ۲ عضو شورای شهر نیز در آن حضور دارند.

وی افزود: درخواست می‌کنم این کمیته در مورد اعزام ها و سفر خارجی گزارشی ارائه و سوالات مطرح شده را پاسخ دهند.

کاشانی در ادامه تذکر خود به موضوع استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: ۲۲ اسفندماه هستیم و همه ما در محلات شهر زندگی می کنیم، سال‌هاست خودروهایی که زباله را جمع‌آوری می‌کنند با نصب بنرهای یک متری حس و حال بهار را به شهر داده بودند.

وی با بیان اینکه در شهر از صبح همه زحمت می‌کشند اما منظره آن در چشم نیست، گفت: افزوده شدن بنر استقبال از بهار به خودرو ها کار سختی نیست.

سامانه شفافیت به روز نیست/درخواست حذف دو ردیف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این نشست از شهردار خواست ۲ ردیف بودجه مربوط به جهاد تبیین که در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران تصویب شده، از بودجه حذف و به پروژه‌های کوچک مقیاس اختصاص داده شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و انتقاد از اختصاص ردیف بودجه به جهاد تبیین عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران ۲ ردیف مصوب در این خصوص داریم که یک ردیف به عنوان تبلیغ و تبیین گفتمان انقلاب با بودجه ۵ میلیارد تومان و ردیف دیگر برای حمایت از چهره‌های موثر جبهه انقلاب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان است که پیشنهاد می شود این ۲ ردیف حذف شود.

امانی پیشنهاد کرد که این ۲ ردیف بودجه به احداث پروژه‌های کوچک مقیاس محلی در مناطق جنوب تهران اختصاص داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه رسانه ملی از شفافیت شهرداری های کوچک برای انتشار فیش های حقوقی شهرداران قدردانی کرده است، اظهارداشت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن باید مزایده‌ها و مناقصه‌ها سفرهای خارجی و فیش حقوقی در شهرداری منتشر شود.

به گفته وی، بارها رئیس کمیته شفافیت شورا در خصوص به روزرسانی نشدن سامانه شفافیت تذکر داده است اما همچنان این سامانه به روز رسانی نشده است.

وی از شهردار تهران خواست نسبت به بارگذاری اطلاعات برای این سامانه اهتمام داشته باشند.

امانی همچنین اقدام عربستان سعودی مبنی بر گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز را محکوم کرد و اظهار داشت: تعدادی از رسانه‌ها اعلام کردند که ۴۱ نفر از این افراد از شیعیان کشور عربستان بودند.

گزارش سفرها به اعضای شورا ارائه می‌شود

مهدی چمران نیز در جریان پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز جوان گفت: جوانان نعمتی هستند که کشور از آنها بهره مند است و برای تمامی آنان آرزوی عاقبت بخیری داریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این ایامی که موج تبلیغاتی در دنیا به نفع اوکراینی ها چون اروپایی هستند، شروع شده، عنوان کرد: یادآوری کنم در عربستان ۸۱ نفر را که برخی از آنها از شیعیان بودند، گردن زدند و دنیا صدایش در نیامد که این جنایت چیست.

چمران خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود آنها را گردن می زند و کسی هم واکنشی ندارد؛ چون زیر چتر آمریکا قرار گرفته اند، باید مستثنی باشند.  

وی همچنین با اشاره به کشته شدن کودکان یمین در بمباران، اظهارداشت: چون یمنی ها مسلمان هستند، مانند بوسنی، کسی صدایش در نیامد و حتی نیروهای سازمان ملل هم در انجام جنایت از آنها حمایت کردند.

وی ادامه داد: خداوند چشمان ما را باز کند که آگاهانه برای ملت و کشور تلاش کنیم و سرزمین آبادتر و آزادتری را به نسل های آینده تحویل دهیم.

چمران نیز در واکنش به تذکر اعضای شورای شهر به سفرهای خارجی در شهرداری تهران، گفت: در مورد سفر زاکانی شهردار تهران در تماس تلفنی که با ایشان داشتم از ایشان خواستم گزارش سفر را کتباً به شورای شهر ارائه کنند.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش، گزارش برای همه اعضای شورای شهر به طور مستقیم ارسال می‌شود.

چمران با بیان اینکه این سفر، سفر خوب و موثری بوده است، گفت: رفتن به تاجیکستان که فارسی زبان هستند و علاقه شدیدی به کشور ما دارند، مفید واقع می‌شود.

وی عنوان کرد: این که شهرداران پس از سفر به شورای شهر گزارش ارائه دهند یک روال است.

۲ ردیف بودجه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مربوط به جهاد تبیین نبوده است

محمد آخوندی دیگر عضو شورای شهر تهران درباره تذکر ناصر امانی عضو شورای شهر تهران به وجود ۲ ردیف بودجه در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران مربوط به جهاد تبیین، اظهار داشت: در این ۲ ردیف جهاد تبیین مورد توجه نبوده و قبل از بیانات رهبر معظم انقلاب با عناوین دیگری در بودجه گنجانده شده بود.

وی افزود: این ۲ ردیف از مبلغ ۵ میلیارد تومان به یک میلیارد و دیگری از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha