قدرت ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است

بیرجند - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: قدرت بالای علمی، عقیدتی، دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی در گفتمان جهانی منبعث از فرهنگ ایثار و شهادت است.

علیرضا کاظمی روز یکشنبه در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان سرایان که همزمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، افزود: والاترین ماموریت آموزش و پرورش، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و ما به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور، برای انجام این رسالت عظیم و ادای تکلیف باید جهادی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مدیر مدرسه‌ای که به این موضوع توجه نکند، مدیون خون ریخته شده شهداست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به سعادت و آرامش باید به شهدا متوسل شویم چرا که تجملات زندگی، دنیاطلبی، جاه‌طلبی، زر و زیور بین ما و فرهنگ ایثار و شهادت فاصله می‌اندازد.

وی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مثابه ادای فریضه و ترویج فرهنگ نماز اول وقت یاد کرد و افزود: امروز ما در دو جبهه اقتصادی و فرهنگی سخت درگیر نبرد با دشمنان اسلام هستیم از این رو آماده‌سازی دانش‌آموزان به عنوان مخاطب اصلی این یادواره‌ها، در مواجهه و مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان مهمترین وظیفه ماست.

کاظمی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان آب حیاتی برای آینده‌سازان انقلاب و مایه وحشت دشمنان و بدخواهان اسلام ناب است که بنیان ظلم یزیدیان زمان را به لرزه انداخته است.

وی گفت: ولایت‌مداری فداکارانی چون سردار سلیمانی و خون پاک آنان در قاموس ایثار و شهادت لازمه دوام و بقای انقلاب اسلامی بوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید در پیچ و خم زندگی و طی زمان از این نعمت عظیم غافل شویم افزود: شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اسوه‌هایی از جنس ایمان، اخلاص، تعهد و ولایتمداری هستند که دانش‌آموخته فرهنگ عاشورا و شاگردان ممتاز دانشگاه حسین بن علی (ع) هستند.

وی با بیان اینکه ارزش و جایگاه مجاهدان راه خدا در قرآن بی‌نظیر است گفت: معلمان شهید با گفتار و کردار خود، دانش‌آموزان شهید را تربیت کردند و زنده نگهداشتن یاد شهدا یک شاخص در زندگی و اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای جامعه امروزی است.

کاظمی با اشاره به تمرکز مقام معظم رهبری بر یادواره شهدا، پرچمدار بودن معظم له در زنده نگهداشتن راه و رسم شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد: بزرگترین قدرت ایران اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت است که برخاسته از ایمان و قدرت الهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این یادواره از دانش‌آموزان استان به عنوان سربازان خط مقدم تمدن نوین اسلامی و تداوم‌بخش سیره و سیرت سردار دل‌ها یاد کرد.

محمدعلی واقعی گفت: طرح ملی لاله‌های روشن زمینه‌ساز انتقال صحیح فرهنگ ایثار و شهادت در بین طالبان علم و حقیقت است و خراسان جنوبی در ردیف پنج استان برتر کشور در زمینه اجرای این طرح قرار دارد.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا، ایران اسلامی در گفتمان جهانی به عنوان نماد مقاومت، آزادی‌خواهی و آزادمردی معروف شده و چشم امید همه مظلومان عالم به این سامان دوخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر لزوم درک درست پیام شهدا و انتقال صحیح و تبیین اصولی این پیام به نسل آینده‌ساز انقلاب تاکید کرد و گفت: تربیت فرزندان شهادت‌طلب، قوام‌بخش خط سرخ شهدا در مکتب عاشوراییان و دانش‌آموختگان نهضت حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha