۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84682131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به بحران آب و هوایی؛ مطالبه فرانسوی ها از از رئیس جمهوری آینده

تهران-ایرنا- ده ها هزار نفر از فرانسوی های معترض خواستار تمرکز بیشتر بر بحران آب و هوایی در کارزارهای تبلیغاتی رقابت های ماه آینده ریاست جمهوری در این کشور شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: در تظاهرات روز شنبه معترضان خواستار توجه بیشتر به موضوع بحران آب و هوایی شدند.

در یکی از بنرهای معترضان در پاریس با حروف بزرگ نارنجی نوشته شده بود «به بالا نگاه کن» و از سیاستمداران این کشور می خواست مراقبت از زمین را در اولویت قرار دهند.

این شعار به فیلم پرمخاطب «به بالا نگاه نکن» از شرکت نتفلیکس اشاره داشت که در آن اخترشناسان یک ستاره دنباله دار را کشف می کنند که  زمین  نابود خواهند کرد. آنها بیهوده تلاش می کنند سیاستمداران را وادار کنند که این تهدید را جدی بگیرند.

در یک بنر دیگر نوشته شده بود چه موقع درباره این بحران صحبت خواهیم کرد؟

نتایج نظرسنجی یک سازمان مردم نهاد درباره عدالت آب و هوایی نشان داد که مساله بحران آب و هوایی تنها ۱.۵ درصد از محتواهای کارزارهای تبلیغات انتخاباتی را در فاصله زمانی ۲۸ فوریه تا ۶ مارس (۹ تا ۱۵ اسفند) در فرانسه شامل شده است.

سازمان دهندگان این تظاهرات گفتند ۸۰ هزار نفر در این اعتراضات سراسری شرکت کرده ند که شامل حضور ۳۲ هزار در پاریس بوده است.

اما وزارت کشور فرانسه گفته تنها ۴۰ هزار نفر در این اعتراضات شرکت داشتند که شامل تظاهرات ۱۱ هزار نفر در پایتخت بوده است.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و دومین دور آن بین ۲ نامزد برتر در ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت سال آتی) برگزار می‌شود.

آخرین نظرسنجی‌ها از صدرنشینی امانوئل مکرون در فهرست نامزدها و با اختلاف قابل توجهی از رقیبای راستگرا و اروپاستیزش والری پکرس و مارین لو پن حکایت دارد

این انتخابات که با رای مستقیم مردم صورت می گیرد معمولا به دلیل تعدد نامزدهایی که احزاب مختلف را نمایندگی می کنند در دو مرحله انجام می‌شود.  .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha