نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس خراسان رضوی تجلیل شدند

مشهد-ایرنا- جمعی از نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس استان خراسان رضوی همزمان با روز بزرگداشت شهدا روز یکشنبه در فرهنگسرای کودک و آینده شهر مشهد تجلیل شدند.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به مقام والای شهدا و دستور امام راحل (ره) برای تشکیل بنیاد شهید گفت: نام شهید و هویت او بر تارک زمین و زمان می‌درخشد و ناظر و شاهد در پیشگاه خداوند متعال است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسف علیزاده با اشاره به اینکه مقام شهید در کشور ما مضمونی ناب شناخته شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی را کارآمدتر از سردار سلیمانی نامیدند، چنانکه ایشان در گستره جغرافیایی جهان اسلام تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت حضور و نقش آفرینی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و هنری را دارد و همانگونه که در گذشته مهد فرهنگ، تمدن و حماسه بوده است باید امروز نیز در عرصه انتقال مفاهیم و اندیشه‌های دفاع مقدس، نقش خود را به خوبی ایفا کند و غفلت های گذشته در این خصوص جبران شود.

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: هنرمندان باید به خوبی برکات حضور شهدا را به مردم معرفی کنند زیرا شهید بعد از گذر از این دنیا و در جهان باقی همچون ابر رحمتی است که  برکات وجودش بر زمینی‌ها باریده می‌شود.

قائم مقام اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی بر ظلم و کفر توانست مفاهیم بلندی که در طول تاریخ دستخوش تغییر و یا فراموشی شده بودند را دوباره احیا کند که  شهادت یکی از این مفاهیم بود.

یوسف امینی با اشاره به جمله امام راحل که فرمودند، ملتی که شهادت دارد ، اسارت ندارد، افزود: اکنون شاهد هستیم که ملت های آزاده با تکیه بر عنصر شهادت ، تحسین سایر کشورها را در پی داشته اند.

وی ادامه داد: هنرمندان و نویسندگان در انتقال این مفاهیم به نسل آینده نقش ارزشمندی دارند و به همین دلیل برگزاری این جشنواره‌ها مؤثر است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گفت: هزار و ۸۴۲ اثر از شاعران خراسان رضوی به این نهاد ارسال شده است که در مرحله ارزیابی اولیه ۵۸۳ اثر انتخاب شدند و در نهایت ۱۵ اثر به جشنواره ملی راه یافت.

سیده محبوبه میر صادقی افزود : از میان ۸۳۱ اثر دریافتی برای جشنواره ادبی یوسف پس از ارزیابی ها ۹ اثر برگزیده استانی برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند که یکی از آثار هنرمندان این استان مورد تقدیر قرار گرفت.

 مدیر اجرایی این جشنواره اظهار کرد: در این مراسم ۳۸ هنرمند منتخب مورد تجلیل قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha