بکارگیری ۷۰ خودرو سبک اطفاء حریق در آتش نشانی تهران

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۲۰ خودرو سبک اطفاء حریق در دستور کار است اعلام کرد: تاکنون تعداد ۷۰ خودرو در ایستگاه های مختلف آتش نشانی بکارگیری شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی داوری، عصر یکشنبه در یک نشست خبری که در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد افزود: تلاش داریم برای سال آینده ۵۰ دستگاه دیگر از این خودرو را در ایستگاه های مختلف این سازمان بکارگیری کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه های سازمان آتش نشانی تهران نیز گفت: در دو سال اخیر پنج ایستگاه به این سازمان اضافه شده که دو ایستگاه امسال و سه ایستگاه در سال قبل افتتاح کردیم و همچنین تلاش داریم در اردیبهشت ماه سال آینده ایستگاه آتش نشانی قیطریه و در تابستان سال آینده نیز یک ایستگاه در محله شوش افتتاح کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: تا دو ماه آینده تعداد ایستگاه های آتش نشانی به ۱۳۴ ایستگاه خواهد رسید.

۶۰ درصد آتش نشانان به کرونا مبتلا شدند

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا نیز گفت: در این دوران سخت  ۶۰درصد آتش نشانان به کرونا مبتلا شدند که سه نفر از آنان جان باختند.

۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران داریم

وی با بیان اینکه ۱۲۹ ساختمان پرخطر داریم افزود: ایمن سازی این ساختمان ها نیازمند همگرایی دیگر سازمان‌ها به جز شهرداری است؛ امسال ۲۳ هزار ساختمان مهم پایتخت مورد بازرسی دقیق ایمنی قرار گرفت.

داوری با اشاره به اینکه نیاز به اصلاح قوانین در زمینه برخورد با ساختمان‌های ناایمن داریم، افزود: ۹ هزار و ۶۰۰ ساختمان پرخطر داریم که البته نسبت به آن ۱۲۹ ساختمان پرخطر وضعیت بهتری دارند.

وی با بیان اینکه ایمن کردن ساختمان ها هزینه دارد، گفت: ما موافق پلمب کردن هیچ ساختمانی نیستیم اما هدفمان از اصلاح قوانین تعیین تکلیف جدی برای دستگاه‌ها و مالکان است.

به گفته داوری هدفمان از اصلاح قوانین این است که علاوه بر تعیین تکلیف جدی تر برای دستگاه‌ها، مالکین ملزم به رعایت قوانین شوند و با هر فرد و نهادی حتی خود ما هم در صورت عدم انجام وظایف برخورد شود.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش های شهروندی در پایتخت نیز گفت: امسال برای هفت هزار شهروند آموزش‌های سطح c داده شده و به تعداد شهروند داوطلب آتش نشان اضافه شد.

اجرای موفق طرح پلاک ایمن در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح پلاک ایمن گفت: این طرح از مهرماه در راستای خود ارزیابی شهروندان بر اساس وضعیت زندگیشان اجرا شده که بر اساس اطلاعاتی که خود شهروندان به سازمان آتش نشانی ارسال می‌کنند یک توصیه نامه برای آنها ارسال می شود.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید پلاسکو نیز گفت: برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو همه ضوابط انجام شده و نگاه سخت گیرانه ای در این زمینه وجود داشته است، ما شرط کردیم بعد از بهره برداری هم باز پلاسکو مورد ارزیابی قرار گیرد که در ۳ ماه آینده مجدد این ساختمان را بازدید می‌کنیم و اگر نقصی در موارد ایمنی پیش آمده باشد اعلام می‌کنیم.

میانگین زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه نرمال است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در خصوص میانگین زمان حضور آتش نشانان در محل حادثه گفت: از لحظه اعلام حادثه تا زمانی که آتش نشانان سوار بر ماشین شوند و حرکت کنند حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد که طبق استاندارد بین ۴ تا ۶ دقیقه در نظر گرفته می‌شود تا ماشین‌های آتش نشانی به محل حادثه برسند، که در آتش نشانی تهران زمان رسیدن به محل حادثه حدود ۶ دقیقه است که در شرایط کاملا نرمال و مناسبی قرار دارد.

به گفته وی، ارتفاع نردبان‌هایی که در عملیات اطفاء استفاده می‌شود ۶۴ متر است و عدد قابل قبولی است چرا که در کشورهای دیگر ارتفاع نردبانان به ۴۰ متر هم نمی‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha