جوادی: هیچ کشتی‌گیری بزرگتر از نام ایران نیست / دبیر نرمش بیشتری داشته باشد

تهران- ایرنا- دارنده چهار مدال طلای کشتی جهان در واکنش به اظهارات رییس فدراسیون گفت: تهدید به اعزام تیم سوم به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی است که هیچ کشتی‌گیری بزرگتر از نام ایران نیست و «علیرضا دبیر» در این رابطه نرمش بیشتری از خودش نشان دهد.

به گزارش ایرنا، صحبت‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، مصاحبه تلویزیونی و نشست خبری با رسانه‌ها و تهدید وی به اعزام تیم سوم به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. «ابراهیم جوادی» دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان و برنز بازی‌های المپیک در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد: این شیوه در شان مدیریت «علیرضا دبیر» نیست و چنین تهدیدهایی برای ورزش اول کشور شایسته نیست زیرا نه رییس فدراسیون و نه هیچ کشتی‌گیری بزرگتر از نام ایران نیست بلکه همه باید به مانند سرباز در خدمت کشور باشند.

متن کامل مصاحبه ابراهیم جوادی با خبرنگار ورزشی ایرنا را در زیر می‌خوانید؛

در المپیک انتظارات را برآورده نکردیم

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال ۱۴۰۰، پیکارهای مهم المپیک توکیو و جهانی ۲۰۲۱ نروژ را پشت سرگذاشتند. اگر بخواهم یک ارزیابی کلی داشته باشم تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک نسبتا خوب بود اما تیم ملی کشتی آزاد انتظارات را برآورده نکرد. این در حالی بود که ۲ سال از مدیریت «علیرضا دبیر» بر فدراسیون می‌گذشت و وی نسبت به تمام شرایط احاطه کامل داشت.  سال ۲۰۲۱ شرایط استثنایی برای کشتی بود زیرا برای نخستین بار هم المپیک و هم مسابقات جهانی برگزار می‌شد و این به دلیل تعویق یکساله المپیک به خاطر کرونا بود. در مسابقات جهانی نروژ نتایج خوبی کسب کردیم اما نباید فراموش کنیم برخی از قهرمانان به این مسابقات نیامده بودند و برخی دیگر نیز آماده نبودند. مسابقات نروژ ۴۰ روز بعد از المپیک بود و افت بزرگانی مانند طاها آگل و گنو پترواشویلی نیز به همین دلیل بود.

کادر فنی انتخاب دبیر بود

اگر بخواهیم در نتایج المپیک نقش کادر فنی و کشتی‌گیران را بررسی کنیم، باید ابتدا نقش رییس فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد. کادر فنی مورد تایید علیرضا دبیر بودند و زیر نظر او کار می‌کردند. در برهه‌ای قبل از المپیک بحث جدایی غلامرضا محمدی مطرح شد اما وی در کادر فنی باقی ماند. دبیر به دنبال انجام تمام کارهای اداری و فنی فدراسیون است. 

صالحی‌امیری بهترین رییس کمیته ملی المپیک است

نمی‌دانم دعوای علیرضا دبیر با سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک بر سر چیست؟ او یکی از بهترین روسای کمیته ملی المپیک است که در نیم سده گذشته با او کار کردم. وی در کنار «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان در حال خدمت به ورزش کشور هستند. کمیته ملی المپیک بودجه مشخصی دارد و بودجه کشتی نیز با توجه به شاخص‌هایی بیشتر از برخی فدراسیون‌ها است. کمیته نمی‌تواند تمام بودجه را به یک فدراسیون اختصاص دهد. چرا باید مسائل درون خانوادگی رسانه‌ای شود؟ 

دبیر به وعده انتخاباتی عمل کند

در زمان انتخابات، «علیرضا دبیر» اعلام کرد که برای فدراسیون پول خواهد آورد و اقدامات خوبی هم انجام داد اما نمی‌دانم اکنون چرا مشکلات مالی را مطرح می‌کند. اینکه بخواهیم برای گرفتن بودجه تهدید به اعزام نکردن تیم کنیم، درست و منطقی نیست. بازی‌های آسیایی برای ایران اسلامی مهم است و هر ورزشکار باید مانند سرباز زیر پرچم کشور بجنگد. هیچ کشتی‌گیری بزرگتر از نام ایران عزیز نیست. بودجه با داد و فریاد کسب نخواهد شد، بودجه ورزش کشور نیز مشخص است. می‌توانیم با تلاش بیشتر به فدراسیون پول تزریق کنیم. دبیر تاکنون اقدامات خوبی را در فدراسیون در بازسازی خانه‌های کشتی انجام داده و پول خوبی را به کشتی تزریق کرده، اما نباید برای کسب بودجه حاشیه درست کرد.

برای کمک به فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه اختصاص خواهند داد. روسای فدراسیون پیشنهاد مبالغی را خواهند داد و کمیته و وزارت بودجه آنرا تعیین می‌کنند. این پیشنهاد به معنای نرخ تعیین کردن نیست. بودجه متناسب با عملکرد داده می‌شود و فدراسیون کشتی نیز با توجه به عملکرد خوبش بودجه لازم را دریافت خواهد کرد و البته امیدوارم که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به صورت ویژه حمایت شود.

دبیر باید نرمش داشته باشد

سبک مدیریت دبیر منحصر به فرد است. وی قهرمان است و ما قهرمانان زیادی همانند او داریم. چون قهرمان است نمی‌تواند هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد و باید مواظب رفتار و گفتار خود باشد. وی باید نرمش بیشتری داشته باشد تا مشکلات حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha