ائمه جمعه فارس نقش تاثیرگذاری در پیشبرد برنامه های سلامت داشته اند

شیراز - ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با امام جمعه شهرستان خرامه، نقش ائمه جمعه استان را در پیشبرد بهتر برنامه های مقابله با کرونا، تاثیرگذار خواند و گفت: دوران کرونا، عرصه ای عملیاتی از این همکاری بود که در کنار همه دشواری ها، تقویت هرچه بیشتر همکاری ها را به همراه داشت.

 دکتر سید وحید حسینی روز دوشنبه  در ادامه برنامه های حضور در شهرستان خرامه، با حجت الاسلام امین کشاورز امام جمعه این شهرستان دیدار کرد و با اشاره به جایگاه ائمه جمعه در میان مردم اظهار کرد: ائمه جمعه استان فارس در دوران کرونا، توانستند در هدایت صحیح جامعه و آگاهی بخشی مناسب، نقش تاثیرگذاری ایفا کنند و مجموعه سلامت را در این زمینه همراهی کردند.

او در ادامه با دریافت نیازمندی های این شهرستان در حوزه سلامت بر برنامه ریزی مجموعه سلامت برای رفع دغدغه های مردم، بر اساس اولویت بندی و امکانات موجود تاکید کرد.

حجت الاسلام امین کشاورز  امام جمعه شهرستان خرامه نیز در این دیدار با اشاره به تلاش های مجموعه سلامت برای خدمت به مردم گفت: در دوران کرونا اقدامات مناسبی در سطح شهرستان، برای مدیریت این بیماری انجام گرفت و تلاش شد تا برنامه های کنترل این بحران، با مدیریت هوشمند پیگیری شود.

وی افزود: در دوران کرونا به نحوی برنامه ریزی شد که برنامه های فرهنگی و مذهبی، مطابق با شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های موجود، برگزار شود.

امام جمعه شهرستان خرامه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با مجموعه سلامت در شهرستان خرامه، نیازمندی های این شهرستان را در زمینه خدمات سلامت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در شهرستان خرامه، از مرکز کوهورت سلامت خرامه بازدید کرد و روند پیشبرد مطالعات این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

مرکز کوهورت سلامت خرامه از جمله ۶ مرکز کوهورت زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که هم اکنون ۱۱ هزار نفر از جمعیت شهرستان خرامه را تحت پوشش داشته و سلامت افراد را به صورت درازمدت، مورد بررسی قرار می دهد.

کوهورت نوعی مطالعه پژوهشی بلندمدت است که روند ابتلا به یک یا چند بیماری را در گروه های مختلف، در طی چندین سال پیگیری می کند و می تواند به بررسی روند ابتلا به بیماری های مرتبط با سلامت اختصاص یابد. این مطالعات ممکن است سال ها به طول بینجامد و داده های قابل اعتمادی را برای برنامه ریزی های مداخله ای فراهم می کند.

رئیس دانشگاه با همراهی دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه، همچنین صبح امروز، بیست و سوم اسفند ۱۴۰۰،  در مرکز خدمات جامع سلامت منتخب شهری روستایی توحید حضور یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، بر ضرورت آمادگی کامل مجموعه سلامت برای ارائه خدمت به مردم و مسافران نوروزی تاکید کرد.

دکتر حسینی با بیان اینکه استان فارس از جمله مقاصد اصلی مسافران در ایام نوروز است، برنامه ریزی برای خدمت رسانی مطلوب در این ایام و تداوم برنامه های مقابله با کرونا و اجرای واکسیناسیون را مهم ترین دستورکار مجموعه سلامت در این ایام برشمرد.

او در ادامه ضمن بررسی شاخص های سلامت و خدمات این مرکز به جمعیت تحت پوشش، گسترش جمعیت واکسینه شهرستان و دعوت به دریافت دز سوم واکسن را مورد تاکید قرار داد.

شهرستان خرامه در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال شرق شیرز در استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha