مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خواستار برگزاری مانور سفر نوروزی در گناوه شد

گناوه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: باتوجه به درپیش بودن ایام تعطیلات نوروز و پیش بینی ورود جمعیت زیادی از هموطنان به گناوه، از فرماندار این شهرستان انتظار داریم که برای آمادگی و ارایه خدمات مناسب، مانور سفر نوروزی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل سجادی منش  روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان گناوه در فرمانداری افزود: در این مانور از پایگاه‌ها و کمپ‌های پیش بینی شده و دیگر نقاطی که برای خدمات دهی میهمانان نوروزی درنظر گرفته شده بازرسی و نظارت شود.

وی اظهارداشت: شهرستان گناوه دارای تاریخی درخشان است و  در اواسط دوره  اسلامی ، با بندر سیراف، نجیرم و ریشهر هم دوره بوده است و مراوادت تجاری و اقتصادی با کشورهای تانزانیا در قاره آفریقا، بمبئی  هند و بندر کنتون در چین داشته است و هم اکنون در عرصه بین الملل در حوزه تجارت شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد ویژه  معرفی استان بوشهر در نقاط کشور را  شهر گناوه و بازار آن  می دانند گفت: خیلی از شهرهای کشور  علاقمند هستند که میلیاردها ریال هزینه کنند تا یک ظرفیت گردشگری و تعامل فرهنگی ایجاد شود ولی نتوانسنتد در این زمینه موفق شوند.

سجادی منش  ادامه داد: باتوجه به اینکه بازارهای زیادی در کشور وجود دارد، ولی بسیاری از هموطنان برای خرید به گناوه مسافرت می کنند که این مهم بخاطر ارزان بودن کالا نیست بلکه نجابت ،  میهمان نوازی و حسن اعتماد متقابل مردم و بازاریان با هموطنان در این امر دخیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: دستورالعمل ستاد اسکان توسط وزارت آموزش و پرورش صادر نشده  است اما با تدبیر استاندار بوشهر در جلسه ستاد اجرایی  دستور برای برنامه ریزی و تمهیدات لازم  برای خدمات دهی و اسکان فرهنگیان دادند و جهت پیگیری آن در سرکشی از ۹ شهرستان ، آموزش و پرورش پای کار است.

وی با بیان اینکه نگاه این مدیریت به شهرستان گناوه تحولی است و تغییر نیست ، گفت: ظرفیت های اقامتی این شهرستان به تعداد نسبت دیگر شهرستانها بیشتر است اما کیفیت و ستاره ای که باید داشته باشد ندارد.

سجادی منش  گفت: در سفر معاون توسعه این وزارتخانه به استان بوشهر در دیدار با استاندار بوشهر اعلام شد که تسهیلات در حوزه گردشگری و زیرساخت ها در استان بوشهر سقف ندارد و در سال آینده تحت اشراف فرماندار گناوه برای این شهرستان ویژه  دنبال خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: باید برای شهرستان گناوه هتل سه  و  پنج ستاره پیش بینی و احداث شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه یکی از نیازهای  هموطنان در گناوه بحث اقامت است که درصورت فعال شدن منطقه نمونه گردشگری میرمهنا بندرریگ ، سیل جمعیت و خدمات را به این منطقه می توان هدایت کرد.

وی بیان کرد: متقاضی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه گردشگری بندرریگ وجود دارد که  مشکلاتی وجود دارد و  تلاش خواهیم کرد برطرف شود.

                                                                               مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خواستار برگزاری مانور سفر نوروزی در گناوه شد

فرماندارگناوه هم گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بسیار مهم و ضروری است و در جمیع جهات باید به آن توجه جدی شود و دراین زمینه شبکه بهداشت و درمان نظارت جدی داشته باشد.

محمدتقی صفری افزود:  درصورتی‌ که در تعطیلات نوروز ، هموطنان و مردم و اصناف نسبت به پروتکل های بهداشتی بی توجهی و سهل انگاری کنند، زیرساخت های درمانی شهرستان جوابگو نیست.

وی اظهارداشت: ادارات شهرستان، مهمانسراها و پارکینگ های خود را در اختیار همکاران خود که از دیگر نقاط کشور خواهند آمد، قرار دهند.

فرماندارگناوه گفت: در نوروز قصد داریم تعدادی از باغ های اطراف را با رعایت تمام جوانب در اختیار گردشگران برای نخستین بار قرار دهیم.

وی افزود: اصناف و اماکن نیروی انتظامی جهت کنترل نظم و رعایت شئونات اسلامی در بازار تجاری نظارت مستمر داشته باشد و در ساحل برنامه های فرهنگی و نمازخانه پیش بینی شود.

فرماندار گناوه گفت: مسئولان دستگاه‌های مرتبط در زمینه سوخت، مایحتاج ضروری، آب و برق و گاز در تعطیلات نوروز تمهیدات لازم پیش بینی کنند و از ۲۵ اسفند کلیه پروژه های عمرانی در داخل شهر تعطیل شود.

وی بیان کرد: سالن های ادارات و مساجد برای مواقع بحرانی جهت اسکان اضطراری آماده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha