۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 84683554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی پاکدشت تخریب شد

تهران - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت اعلام کرد: با تخریب ۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، ۹۰ هزار مترمربع از زمین‌های این شهرستان آزادسازی شد.

حسن دالوند روز دوشنبه در جریان تخریب زمین های کشاورزی به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ زمین های کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی، ۸۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی روستای کبودگنبد از توابع بخش مرکزی پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، به دستور مقام قضایی این تغییر کاربری تخریب و قلع و قمع شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز که عمدتا به صورت چهاردیواری و باغ ویلا بود با حضور عوامل اجرایی جهادکشاورزی، شهرداری، بخشداری و نیروهای امنیتی و انتظامی انجام شد که به آزادسازی ۹۰ هزار مترمربع اراضی زراعی منجر شد.
این مسئول تاکید کرد: جهاد کشاورزی با قاطعیت با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و سودجویان برخورد می‌کند و از مردم خواست که قبل از هرگونه خرید زمین کشاورزی و اقدام به ساخت و ساز، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت (اداره امور اراضی) مراجعه و وضعیت کاربری آن زمین را استعلام کنند.
دالوند ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون با تخریب ۴۴۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت، ۴۵ هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی آزاد و به حالت اولیه بازگشت.
شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سه هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک (گندم، جو، محصولات علوفه ای)، یکهزار و ۵۰۰ هکتار باغ و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه است.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha