۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84684076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم شهید باکری در زادگاهش «میاندوآب» اکران شد

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۷
کد خبر: 84684076
فیلم شهید باکری در زادگاهش «میاندوآب» اکران شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر به مدت سه روز در زادگاهش در این شهرستان اکران شد.

محمود نیک‌مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فیلم از امروز تا چهارشنبه هر روز در ۲ سانس در ساعت ۱۷ و ۱۹ در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه این فیلم با همکاری موسسه فرهنگی بصائر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اکران خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید مهدی باکری قرار داریم و همچنین این شهرستان به عنوان زادگاه آن شهید والامقام است، اکران این فیلم نسبت به سایر شهرها در میاندوآب دارای حائز اهمیت است.

رییس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اظهار کرد: شهروندان میاندوآبی برای آشنایی بیشتر با روحیه جهادی و سیره و منش آن سردار سرافراز همشهری خود نسبت به تماشای این فیلم در این روزها اهتمام ویژه داشته باشند.

نیک‌مرام افزود: هنوز اکران نوروزی این فیلم سینمایی آغاز نشده ولی اینکه در میاندوآب به صورت عمومی اکران شده، مردم فرهنگ دوست این شهرستان می‌توانند برای اولین بار در سطح کشور این فیلم را تماشا کنند.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین ساخته سینمایی هادی حجازی فر که از ۱۸ اسفندماه اکران خود را در سینماها آغاز کرده، تاکنون در شهرهای ارومیه و تبریز به صورت خصوصی اکران شده است.

شهید مهدی باکری به سال ۱۳۳۳ در شهرستان میاندوآب در استان آذربایجان غربی و در یک خانواده مذهبی متولد شد.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه به پایان رساند و در دوره دبیرستان، همزمان با شهادت برادرش علی باکری به دست دژخیمان ساواک وارد جریانات سیاسی شد.

وی که در رشته مهندسی مکانیک مشغول تحصیل بود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران شد و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل گردید.

این فرمانده دلاور سپاه در عملیات بدر در روز ۲۵ بهمن ماه سال ۶۳ در نبردی دلیرانه بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب های هورالعظیم انتقال می دادند، قایق حامل پیکر وی مورد هدف آرپی جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha