۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۲۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84684349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنتاگون: روسیه در حال گسترش اهداف خود در اوکراین است

نیویورک- ایرنا- جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که به نظر می رسد پس از حمله روسیه به اهدافی در نزدیکی شهر لویو در غرب اوکراین، مسکو در حال گسترش اهداف خود در این کشور است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: آخرین حمله نشان داد که روسیه بدون شک در حال گسترش اهداف خود در اوکراین است.

کربی افزود که مرکز آموزشی مورد هدف روسیه، مکانی بود که اعضای گارد ملی فلوریدا قبل از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، در آن مشغول آموزش نیروهای اوکراینی بوده اند.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد که هیچ پیمانکار آمریکایی، غیرنظامی یا کارمند دولتی هنگام هدف قرار گرفتن این تاسیسات در آنها حضور نداشتند. این تاسیسات یکی از مراکز ارائه کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین نبوده است.

وی توضیح داد: ما به این حمله به عنوان تلاشی برای هدف قرار دادن کمک های امنیتی به اوکراین نگاه نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که در حملات دقیق روسیه علیه مراکز آموزشی اوکراین واقع در مجتمع نظامی یاوروفسکی و نزدیک شهرک استاریچی، بیش از ۱۸۰ مزدور خارجی کشته شدند.

وی توضیح داد که از این مراکز برای آموزش و سازماندهی مزدوران خارجی برای مبارزه با نیروهای روسیه در شرق اوکراین و همچنین انبار تسلیحات ارسالی کشورهای خارجی به اوکراین استفاده می شود.

کوناشنکوف تاکید کرد: ما به هدف قرار دادن مزدوران خارجی که وارد خاک اوکراین می شوند ادامه می دهیم.

در همین حال، رویترز اعلام کرد که حمله موشکی روز یکشنبه روسیه به یک تاسیسات بزرگ نظامی در نزدیکی مرز لهستان ۳۵ کشته و ۱۳۴ زخمی برجای گذاشت. این پایگاه نظامی محل تمرین های مشترک نظامی با ناتو بوده است.

رویترز گزارش داد: برخی گزارش ها حاکی است این پایگاه بیشتر محل حضور مستشاران نظامی خارجی بوده اما معلوم نیست در زمان وقوع حمله، کسی از آنها در این پایگاه حضور داشته اند یا نه. یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی می گوید که هیچ از نیروهای ائتلاف ناتو در آن حضور نداشته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد؛ کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

«آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان ابراز نگرانی کرده؛ اگر روسیه بتواند در کنترل اوکراین پیروز شود ممکن است به لهستان هم حمله کند.

دودا مدعی است که روسیه در جنگ اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کرده و هشدار داد؛ استفاده از چنین سلاح هایی برای کل جهان خطرناک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha