جابجایی مدیران فرصت خلاقیت را در دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌کند

بجنورد- ایرنا- معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت قصد دارد تا با جابجایی مدیران، فرصت خلاقیت و نوآوری را در دستگاه های اجرایی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمد هاشمی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه پست ها و مسوولیت ها در گذر زمان است گفت: ما در وزارتخانه زمانی می توانیم بگوییم کار ویژه ای انجام دادیم و موفق بودیم که بعد از تحویل مسوولیت خود، یک بدنه و یک جریان سرمایه انسانی را خلق و به عرصه هنر ، رسانه و قرآن اضافه کنیم.

وی گفت: اساس تربیت تعالی در دین مبین اسلامی نیز به همین موضوع اشاره دارد.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در تمامی مدیریت ها جابجایی وجود دارد گفت: اما تنها چیزی که همیشه ماندگار است سرمایه انسانی است.

وی با بیان اینکه  در این دولت همانطوری که گفته شده دولت مردمی است و باید این حق ادا شود گفت: این دولت باید در کارسپاری و تقویت بدنه مردمی به طور جدی عمل کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: استان های هم مرز باید از ظرفیت کشورهای همسایه در زمینه تعاملات فرهنگی و هنری به نحو مطلوب استفاده کنند.

هاشمی افزود: در این راستا کشور ترکمنستان که با خراسان شمالی مرز مشترک دارد می تواند روابط خوبی در این عرصه ها داشته باشد و باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.

هاشمی تصریح کرد: در حکم مدیرکل جدید بر ۱۱ بند برنامه تاکید شده که امید است برنامه ریزی در اجرای این بندها صورت گیرد و برای همه هنرمندان استان اتفاقات خوبی رخ دهد.

فرهنگ به عنوان مصرف کننده نباشد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همیشه اعتبار فرهنگی را کم درنظر می گیرند گفت: باید این دیدگاه که فرهنگ به عنوان مصرف کننده است برداشته شود و تفکر متولیان امر به عنوان یک فرصت پیشران مابقی عرصه ها باشد.

هاشمی در رابطه با تخصیص اعتبار امسال نسبت به سال گذشته نیز عقب گرد داشته ایم گفت: و همین بودجه و امکانات کم  بین دستگاه های متعدد تقسیم شده است.

وی در ادامه گفت: تدبیر خوبی حاکمیت کرده به نام  شورای فرهنگ عمومی که بتوانیم با تعامل و ظرفیت ها در این شورا که مردم توقع دارند انجام شود.

وی گفت: باید این هم افزایی و اقدام مشترک بین موسسات فرهنگی را در جایی بنام شورای فرهنگ عمومی تعبیه کنیم.   

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسوولان اجرایی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی وهنری گلشن بجنورد برگزار شد، از زحمات «حسین فرخنده» تجلیل و «تقی صادقی» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی معارفه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha