فرماندار: میاندوآب از قافله توسعه عقب مانده است

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب با بیان اینکه باید در این شهرستان توسعه اتفاق بیافتد، گفت: میاندوآب از قافله توسعه عقب مانده و باید انرژی همه مسوولان و سرمایه‌گذاران در جهت پیشرفت و توسعه این شهرستان صرف شود.

به گزارش ایرنا، علی پیام روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌های دائمی و بین‌المللی میاندوآب با تاکید بر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل، اظهار کرد: میاندوآب به جهت موقعیت جغرافیایی که دارد، ظرفیت و مستعد احداث هتل‌های زیادی در راستای جذب گردشگر و برگزاری نمایشگاه های در مقیاس بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی میاندوآب می تواند میزبان میهمانانی از نقاط مختلف کشور باشد افزود: باید در ساخت هتل هایی در شان این شهرستان نیز سرمایه گذاران وارد میدان شده و  این حوزه را فعال کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب با اشاره به ساماندهی و ساحل‌سازی رودخانه‌ زرینه‌رود اظهار کرد: با اهتمام شهرداری و شورای شهر، اجرای انواع طرح‌ها در راستای زیباسازی، نورپردازی و ایجاد مکان گردشگری در این رودخانه‌ در دستور کار قرار دارد و شهرداری در این زمینه بزودی فاز مطالعاتی طرح را عملیاتی می‌کند.

پیام با بیان اینکه در آینده میاندوآب به یک قطب گردشگری تبدیل می‌شود، اضافه کرد: تمام توان خود را برای جذب سرمایه‌گذار به کار خواهیم بست و نخواهیم گذاشت هیچ سرمایه‌گذاری بدون اجرای طرح خود از این شهر برود.

وی با بیان اینکه شهروندان میاندوآب در همه نقاط ایران برای توسعه شهر خود باید کمک حال مسوولان باشند، افزود: هدف این است که کم و کاستی‌های پیش‌روی توسعه شهرستان برطرف شود.

فرماندار: میاندوآب از قافله توسعه عقب مانده است

وی با اشاره به فعال کردن بازارچه احداث شده در جوار نمایشگاه بین‌المللی که از سال ۱۳۹۰ در قالب ۳۳۰ باب مغازه احداث شده و همچنان غیرفعال هستند، افزود: با هماهنگی اداره‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان به هر کدام از مالکان این مغازه‌ها که سرمایه اولیه برای راه‌اندازی ندارند، پس از ثبت نام در سامانه مربوطه می‌توان وام بانکی با کارمزد چهار درصد به مبلغ یک میلیارد ریال اعطا شود.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب ادامه داد: همه در این شهر برای توسعه و اشتغال‌زایی به افراد سرمایه‌گذار کمک خواهیم کرد و به مسایل حاشیه ای و گذشته ورود نخواهیم کرد تا انرژی خود را برای کار و پیشرفت در شهرستان صرف کنیم.

پیام با بیان اینکه باید به کارآفرینان و فعالان اقتصادی در شهر کمک شود تا میزان تولید و اشتغال‌زایی خود را بالا ببرند، گفت: باید زمین‌هایی که در اختیار اداره‌ها بوده و هیچ گونه استفاده‌ای از آنها نمی‌شود، در صورت نداشتن طرح برای اجرا، آن را برای اجرای طرح‌های جدید به مردم واگذار کنند.

در این‌ بازدید که شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و همچنین فعالان اقتصادی میاندوآب حضور داشتند، در رابطه با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان مباحثی مطرح شد.

نمایشگاه بین‌المللی میاندوآب در سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در این شهرستان احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha