نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان

کرمان - ایرنا - پس از ۲ سال ستاد تسهیلات سفر در استان کرمان هم فعال شد و این درحالی است که استاندار این استان تاکید دارد صرفنظر از همه ظرفیت‌هایی که برای استقبال و اسکان مسافران و زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی ایجاد شده، لازم است خودمراقبتی مردم هم از منظر حوادث و هم کرونا افزایش یابد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاح طرح های نوروزی در استان کرمان روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که علی زینی وند استاندار این استان تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که ما همچنان درگیر کرونا هستیم لذا لازم است مردم و مسافران نوروزی خودمراقبتی بیشتری در این ایام داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به سیاست های دولت و واکسیناسیون، امسال سفرهای نوروزی را در پیش داریم، مردم اندکی خیالشان از کرونا راحت شده است اما فراموش نکنیم کرونا را همچنان داریم و افراد بسیاری با آن درگیرند.

زینی وند اظهار داشت: ایجاد محدودیت برای مردم سخت شده اما از آنان تقاضا می شود خودمراقبتی، فاصله گذاری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور نیافتن در مهمانی ها را همچنان در ایام تعطیلات نوروز لحاظ کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: امسال به دلایل مختلف از جمله اینکه محدودیت‌ها پس از ۲ سال برداشته شده و مردم سفر می کنند، شرایط ویژه ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین تعطیلات نوروزی امسال با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده و مردم شتاب بیشتری برای بازگشت به شهرهایشان خواهند داشت لذا اگر در سفرها اصول ایمنی را رعایت نکنیم حوادث بیشتری نیز شاهد خواهیم بود.

استاندار کرمان عنوان کرد: بخش عمده مسافران نوروزی امسال زائران مرقد مطهر سردار دل ها هستند لذا باید برنامه ریزی دقیقی برای زائران داشته باشیم و ممکن است از کشورهای خارجی هم مهمانانی داشته باشیم.

نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان

آمادگی هلال احمر

به گزارش ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با بیان اینکه مثل همیشه در کنار مردم هستیم گفت: این جمعیت در سال جدید نیز با نگاه پیشگیری، مقابله با حوادث و کاهش آلام در کنار مردم خواهد بود.

رضا فلاح افزود: استان کرمان سالانه بین ۲ تا سه هزار حادثه را در استان کرمان پوشش می دهد که در مدیریت بحران جزو بهترین ها بوده و همواره رتبه های اول و دوم امدارسانی را در کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: هلال احمر در جاده های استان نیز در کنار پلیس فعالیت می کند.

فلاح افزود: ۶۰۰ نفر در حوزه امداد و نجات و ۴۰۰ نفر در بخش جوانان در پایگاه ها و مراکز اضطراری، با هدف پیشگیری و برقراری ایمنی در محورهای ارتباطی استان تلاش می کنند.

نوروزداران بی‌نوروز در کرمان هم فعال شدند/ضرورت افزایش خودمراقبتی‌ شهروندان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: ستاد تسهیلات سفر پس از ۲ سال کار خود را در استان کرمان آغاز کرد و امسال چهار جلسه تشکیل داد.

فریدون فعالی افزود: نوروزداران بی‌نوروز کمیته های ۱۰ گانه این ستاد هستند و در این زمینه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت شبانه روزی خدماتی به مسافران نوروزی ارایه خواهند کرد.

وی بیان کرد: نوروزگاه های خوبی را در استان کرمان برنامه ریزی کرده ایم، ضمن آنکه برنامه‌های فاخر ملی یک شب در بم و یک شب در میدان گنجعلیخان شهر هکرمان خواهیم داشت.

فعالی ادامه داد: مطالبه گری برای ارائه خدمات ویژه به مسافران کرمان را داریم لذا منابع و خدمات هم بایستی برهمین مبنا تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ستاد اصلی نوروز در اداره کل میراث فرهنگی استان و ستاد شهرستانی برای نخستین بار در یخدان مویدی شهر کرمان برگزار می شود و مراسمی نیز در محور هفت باغ و میدان گنجعلیخان خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا در این مراسم پوستر خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی نیز رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha