۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84687318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ درصد سرقت‌ها در گناوه منجر به کشف شد

گناوه - ایرنا - فرمانده انتظامی گناوه گفت: ۸۸ درصد از سرقت ها در این شهرستان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و دایره تجسس کلانتری و سایر پاسگاه‌های تابعه در سال جاری منجر به کشف شد که در مقایسه با سال قبل این کشفیات سه درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان افزود: کیف قاپی ۵۷ درصد، سرقت اتومبیل ۴۴ درصد،  مغازه ۳۲ درصد، احشام ۳۰ درصد و از منازل ۶۲ درصد کاهش وقوع سرقت در این شهرستان بوده است.

وی گفت: در این مدت همچنین ۱۰۰ درصد جرایم خشن در شهرستان منجر به کشف شد که تعدادی از این کشفیات مربوط به سنوات گذشته است.

فرمانده انتظامی گناوه ادامه داد: پلیس شهرستان در زمینه  پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی،  آموزش همگانی را به طور جد در برنامه و دستور کار خود  قرار داده است.

وی افزود: ارسال ۳۲۰ پیام آموزشی با موضوعات فضای مجازی، فرهنگ ترافیک، پیشگیری از سرقت و  اعتیاد، مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و روابط زوجین، عفاف و حجاب  در شبکه‌های اجتماعی مجازی منتشر و نصب بیش از ۱۰ بنر در سطح شهر گواه این ادعا است.

وی به شهروندان توصیه کرد که  طلاجات و وجوه نقد خود را در مواقع ترک از منزل، در محیط منزل نگهداری نکنند و  کیف، تلفن همراه و  وسایل با ارزش خود را داخل خودرو نگذارند.

احمدی بیان کرد: شهروندان، خودروها و موتورسیکلت خود را در معابر و محل‌های خلوت و تاریک رها نکنند، ، رمز کارت بانکی به خصوص رمز دوم خود را در اختیار سایرین نگذارند و  در محل کار و اطراف منزل خود از دوربین مدار بسته استفاده کنند.

فرمانده  انتظامی گناوه گفت: یکی از دغدغه های  مهم پلیس چهارشنبه آخر سال در این بندر است که  در این ارتباط معاونت فرهنگی و اجتماعی این فرماندهی در اسفندماه امسال  بیش از ۳۰ پیام آموزشی با هدف آموزش همگانی در بحث پیشگیری از آسیب‌های این مراسم در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی ارسال کرده است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه مراسم چهارشنبه سوری در این بندر در عصر چهارشنبه برگزار می شود، از  والدین و مسئولان واحدهای آموزشی  در خواست می شود با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش، ترقه و مواد منفجره آگاه سازند.

فرمانده انتظامی گناوه اضافه کرد:  پلیس شهرستان گناوه آمادگی کامل برای خدمت رسانی و تامین امنیت به شهروندان و مسافران نوروزی را در ایام نوروز ۱۴۰۱ دارد.

وی گفت: در این ارتباط ۱۲ کانکس ایستگاه پلیس در سطح شهر از جمله ساحل و ورودی های شهر استقرار خواهد یافت.

احمدی ، با تقدیر از همراهی خبرنگاران شهرستان در اطلاع رسانی برنامه‌ها و عملکردهای پلیس اظهار داشت: اصحاب رسانه شهرستان همواره در کنار پلیس حضور فعال دارد و ضمن اطلاع رسانی صحیح ، توصیه‌های انتظامی در زمینه  پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم را  به آگاهی مردم می‌رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha