۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84687533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانیان گنابادی جنایات آل سعود را محکوم کردند

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبر: 84687533
روحانیان گنابادی جنایات آل سعود را محکوم کردند

گناباد- ایرنا- طلاب و روحانیان گنابادی روز چهاشنبه با برپایی تجمعی اعتراض‌آمیز جنایت‌های آل سعود و اعدام ۸۱ نفر از جوانان و شیعیان عربستانی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع، که در حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد برگزار شد، با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، عوامل اصلی تروریست آمریکا، اسرائیل و صهیونیست، آل سعود مزدور استکبار است و آل سعود نابود است، مزدور استکبار است" جنایت اخیر آل سعود و حکام عربستان را محکوم کرده و خواستار بیداری کشورهای اسلامی و محکومیت این اقدام غیرانسانی شدند.

امام جمعه موقت گناباد در تجمع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه گناباد گفت: عربستان سعودی در سایه سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر، دست به جنایتهای غیر انسانی و از جمله اعدام ۸۱ نفر از شیعیان و انسانهای بیگناه در این کشور زد.

حجت الاسلام رضا مدنی افزود: افرادی که ادعای دفاع از حقوق انسانی ها و حقوق بشر دارند در مقابل این جنایت هولناک و اعدام دسته جمعی جوانان بی‌گناه در این کشور سکوت کردند و با این اقدام ماهیت استکباری خود را به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: عربستان که به تعبیر آمریکا "گاو شیرده" آنها در منطقه است به خود اجازه می دهد که مخالفان خود را با هولناک ترین و جنایتکارانه ترین شیوه ها در عربستان و یا دیگر کشورها به قتل برساند و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نه تنها این اقدامات را محکوم نمی کنند بلکه به شیوه های مختلف از رژیم جنایتکار آل سعود حمایت می کنند و این خاندان سعودی را در استمرار جنایات خود جری‌تر می کند.

امام جمعه موقت گناباد گفت: عربستان و آل سعود با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین مخالفان خود دست به چنین جنایتهایی زده اند و در بین این افراد حتی به نوجوان ۱۳ ساله که به سن بلوغ هم نرسیده بود، رحم نکردند.

وی تصریح کرد: در منطق قرآن کریم و نگاه قرآنی نظام جمهوری اسلامی، کشتن انسانهای بیگناه اعم از مسلمان و غیرمسلمان چه در عربستان، یمن، اوکراین و روسیه و هر جای دیگری محکوم است و مخالف نص صریح اسلام و مغایر اصول انسانی است و لازم است جامعه اسلامی و مردم سایر کشورها در برابر چنین اقدامات جنایتکارانه ای به خروش آمده و آن را محکوم کنند.

عربستان سعودی روز شنبه این هفته ۷۳ شهروند خود را به همراه هفت تبعه یمنی و یک سوری به اتهام «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» اعدام کرد.

 اعدام این افراد در حالی شنبه این هفته اجرا شده است که عربستان سعودی سال گذشته مدعی شده بود که مجازات اعدام را کنار گذاشته است.  

طبق گزارش سازمان حقوق بشر عربستان سعودی در اروپا، این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۶ نفر را اعدام کرده است. این در حالی است که تعداد کل اعدامی‌ها در عربستان در سال گذشته ۲۷ نفر بوده است.  

عربستان سعودی در سال ۱۳۹۸ نیز ۳۷ نفر از شهروندان شیعه این کشور را گردن زد و پس از آن سر یکی از آن‌ها را به نمایش گذاشت.

سازمان دیده بان حقوق بشر در تازه ترین گزارش و بیانیه خود که در تیرماه امسال صادر شد، عربستان سعودی را به سرکوب شدید فعالان حقوق بشر، منتقدان و مخالفان دولت متهم کرد.

۱۵۰ طلبه و ۱۵ استاد در سطوح یک، دو و سه حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد به تحصیل و تدریس اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha