آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

تهران- ایرنا- تاکید امیرعبداللهیان بر توافقی خوب و پایدار در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، اضافه شدن مفادی به متن توافق وین با درخواست روسیه، ازسرگیری مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان و بحران اقتصادی پیش روی روسیه مهمترین عناوین خبری بین الملل ایرنا در چند ساعت گذشته بوده است.

**امیرعبداللهیان: در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب و پایدار را نهایی می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای چینی خود تاکید کرد در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب، قوی و پایدار را با حمایت همه طرف‌های مذاکره کننده در وین نهایی خواهیم کرد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

امیرعبداللهیان در مکالمه تلفنی با وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در خصوص روابط دوجانبه  و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت روابط با چین، بر توسعه همه جانبه روابط با این کشور تاکید کرد و آن را از محورهای اصلی و اولویت دار سیاست خارجی دولت آقای دکتر رئیسی بر شمرد.

امیرعبداللهیان با مرور آخرین وضعیت گفت وگوها در وین، رویکرد چین را سازنده توصیف و ابراز اطمینان کرد در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافقی خوب، قوی و پایدار را با حمایت همه طرف‌های مذاکره کننده در وین نهایی خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به دیدار و نشست خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، خاطر نشان کرد: در این نشست موضوعات متنوعی بحث و تبادل نظر شد و مسکو تاکید کرد با ایفای نقش سازنده از لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

irna.ir/xjHQ۶Q

**روسیه: با درخواست ما مفادی به متن توافق وین اضافه شد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یادداشتی اعلام کرد، بنا به درخواست مسکو برخی مفاد ضروری به متن توافق احتمالی وین اضافه شده‌ تا از همکاری‌های تهران و مسکو در زمینه پروژه‌های هسته‌ای اطمینان حاصل شود.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

زاخارووا افزود: «اوضاع در عرصه بین‌المللی به سرعت درحال تغییر است و حملات خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا به روسیه ، ما را برای جلوگیری از مانع تراشی‌ها در مقابل همکاری‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران به فکر فرو برد.» 

زاخارووا تصریح کرد: «برای تضمین اینکه تمامی پروژه‌ها و حیطه‌های فعالیت پیش‌بینی‌ شده در برجام از جمله همکاری با ایران در نیروگاه اتمی بوشهر از آثار منفی تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه مصون بمانند مفاد ضروری اضافی در متن توافق آتی قرار گرفته‌اند.» 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهاراتی مشابه با سایر مقامات روسیه اعلام کرد، دلیل کند شدن روند مذاکرات مسکو نبوده است. 

وی ادامه داد: «ما در روند رسیدن به توافق برای از سرگیری اجرای برجام تاخیر ایجاد نکرده‌ایم.» 

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد که موضوع ادامه مذاکرات وین برای روسیه بسیار اهمیت دارد.

irna.ir/xjHQ۷k

**نتایج نظر سنجی: به اعتقاد نیمی از مردم آمریکا بایدن نامزد انتخابات نخواهد شد  

نتایج نظرسنجی روزنامه وال استریت ژورنال حاکی است که بیش از نیمی از مردم آمریکا بر این باورند که جوبایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

نتایج نظرسنجی اخیر وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از رای دهندگان باور ندارند که بایدن در ۲ سال آینده نامزد انتخابات مجدد شود، در حالی که ۲۹‌درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که انتظار انتخاب مجدد از سوی بایدن ۷۹ ساله وجود دارد.

همچنین ۴۱‌درصد از کسانی که به عنوان دموکرات معرفی می‌شوند، گفته‌اند که انتظار دارند بایدن برای دومین دوره نامزد شود، در حالی که ۳۲ درصد گفتند که وی این کار را نخواهد کرد و ۲۶ درصد نیز هنوز مطمئن نیستند.

نظرسنجی وال استریت ژورنال همچنین نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها انتظار دارند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای بار سوم نامزد انتخابات شود، در حالی که ۲۷ درصد از شرکت کنندگان فکر نمی‌کنند که وی  بار دیگر نامزد انتخابات شود و ۲۴ درصد نیز مطمئن نیستند.

irna.ir/xjHQ۶W

**ازسرگیری مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان

پس از ماه‌ها تعلیق مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفان، رئیس مجلس ملی این کشور از آمادگی برای پیشبرد روند گفت‌وگوی فراگیرتر با مشارکت همه بخش‌های این کشور خبر داد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

"خورخه رودریگس" رئیس مجلس ونزوئلا اعلام کرد در مرحله جدید فعال‌سازی گفت‌وگو، تغییر قالب‌بندی مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون، همه گروه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور باید در کنار بخش‌های فرهنگی، دانشگاهی، مذهبی، دانشجویی و به طور کلی همه اقشار جامعه حضور داشته باشند.

رودریگس خاطرنشان کرد "مذاکرات آتی باید منعکس کننده واقعیت نقشه سیاسی موجود در ونزوئلا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ و انتخابات منطقه‌ای و محلی ۲۰۲۱ باشد".

این مقام ونزوئلایی یادآور شد که در سال‌های گذشته، برخی مخالفان تحت کنترل و نظارت عوامل خارجی، کودتا را در دستور کار قرار دادند، حال آنکه برخی سازمان‌های مخالف دولت تصمیم گرفتند با رویکردی ملی‌گرایانه، مسیر دموکراتیک و قانون اساسی را در پیش بگیرند.

irna.ir/xjHQdn

**پترائوس: اوکراین باتلاقی بدتر از افغانستان برای مسکو خواهد بود

«دیوید پترائوس» که در تجاوز نظامی واشنگتن به دو کشور عراق و افغانستان، مدتی فرماندهی نظامیان آمریکایی راعهده دار بود، درمصاحبه با سی ان ان گفت: اوکراین به باتلاقی بدتر  از جنگ افغانستان دهه ۱۹۸۰ شوروی سابق برای مسکو خواهد بود.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

پترائوس در مصاحبه با سی ان ان گفت: تهاجم نظامی روسیه به اوکراین مجموعه ای از ضعف ها در ارتش روسیه را نمایان کرد.

این فرمانده سابق ارتش آمریکا در دو جنگ عراق و افغانستان گفت: روسیه بصورت ناباورانه ای نشان داد که عملکردی غیر حرفه ای داشته است. از استانداردهای بسیار ضعیفی در  ارائه تاکتیک های اولیه بخصوص در زمینه تلفیق  عملیات خودروها، ادوات و تجهیزات نظامی از خود نشان داد.

irna.ir/xjHQd۳

**لاوروف: امیدهایی برای سازش میان مسکو و کی‌یف وجود دارد

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه روند مذکرات میان کشورش و اوکراین را دشوار خواند و در عین حال تاکید کرد که امیدهایی برای سازش میان مسکو و کی‌یف وجود دارد

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

دور چهارم مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه روز گذشته بصورت مجازی انجام شد. سه دور مذاکراتی قبلی بصورت حضوری و  در بلاروس برگزار شده بود.

irna.ir/xjHQJR

**میشل عون: لبنان نیازمند کمک های بین المللی است

«میشل عون»، رییس جمهوری لبنان اعلام کرد که کشورش برای گذر از شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی که با آن درگیر است به کمک های بین المللی نیاز دارد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

اکانت توییتری ریاست جمهوری لبنان با درج این مطلب نوشت که عون شرایط سخت اقتصادی اجتماعی کشورش را در دیدار با «امینه محمد»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرده و خواهان کمک شده است. 

وی در عین حال از کمک های مسوولان بلندپایه سازمان ملل، مسوول هماهنگی امور لبنان و مسوول هماهنگی امور انسانی لبنان در سازمان ملل  و همکاری آنان با مقام های لبنانی قدردانی کرد.

لبنان از دید اقتصادی نیز ضربه های سختی از ناآرامی ها در کشور همسایه خود خورده است به طوری که نهم آذرماه وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور از بحران اخیر سوریه خسارت هنگفت دیده است.

روزنامه لبنانی «النهار» پیشتر با اشاره به سطح تورم بیش از ۶ درصد و کاهش ۱۸ میلیارد دلاری معاملات تجاری، بانکی، سرمایه گذاری و گردشگری در لبنان برای نخستین بار، نوشت که شرایط اقتصادی لبنان در سال جاری میلادی به مرحله هشدار خواهد رسید.

irna.ir/xjHQN۳
**دیوان بین‌المللی دادگستری امروز در مناقشه اوکراین و روسیه نظر می‌دهد

دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) عصر امروز (چهارشنبه) در پرونده اوکراین که از عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد خواسته تا به مسکو دستور دهد تهاجم به این کشور به سرعت متوقف شود، نظر می‌دهد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

دیوان بین‌المللی دادگستری پس از درخواست فوری اوکراین که چند روز پس از آغاز تهاجم روسیه به این کشور به دادگاه ارایه شد، ساعت سه بعد از ظهر امروز به وقت گرینویچ، در جلسه استماع آن در لاهه، تصمیم‌گیری می‌کند.

بر اساس این گزارش، کی‌یف معتقد است که روسیه به طور غیرقانونی تهاجم خود را با ادعای نادرست نسل کشی علیه مردم روس زبان در مناطق اوکراینی دونتسک و لوگانسک توجیه کرده است.

از این رو اوکراین از دیوان بین‌المللی دادگستری که در سال ۱۹۴۶ برای حل و فصل اختلاف‌ها بین دولت‌ها ایجاد شده است، می‌خواهد که اقدامات اضطراری اتخاذ کرده و به روسیه دستور دهد تا به سرعت عملیات نظامی را به حالت تعلیق درآورد.

irna.ir/xjHQNN

**بحران در اوکراین؛ چه بر سر تامین غذا در جهان می‌آید؟

نشریه پولیتیکو در گزارشی با اشاره به جنگ در اوکراین که از دیرباز به عنوان "سبد نان اروپا" لقب گرفته، به پیامدهای جنگ در این کشور بر زنجیره تامین غذا در سراسر جهان پرداخته است.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

اوکراین که تاکنون همچون یک نیروگاه کشاورزی برای اروپا عمل کرده، جنگ در آن موجی از شوک به بازار جهانی غذا وارد نموده است. این کشور از دیرباز به دلیل دارا بودن ۳۲.۵ میلیون هکتار اراضی قابل کشت که چیزی بیش از دو برابر کشور فرانسه است، به «سبد نان اروپا» شهرت دارد.

براساس گزارش سازمان ملل، غذای بیش از نیمی از گرسنگان جهان در سال ۲۰۲۱ از اوکراین تامین شده است.

به گزارش پولیتیکو، جنگ میان روسیه و اوکراین که هر دو به مثابه نیروگاه تولید مواد غذایی هستند، قیمت غلاتی همچون گندم را افزایش داده و دولت های اروپایی را به تلاش برای ثبات در بازارها واداشته است.

irna.ir/xjHQP۳

**آمریکا مدعی شلیک موشک بالستیک از سوی کره شمالی شد

ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه با ادعای اینکه کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرده است، این اقدام را محکوم و پیونگ یانگ را به مذاکره دعوت کرد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به شرط افشا نشدن نامش به این خبرگزاری گفته است که کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرده و ایالات متحده این اقدام را محکوم می کند.

سئول پیشتر اعلام کرده بود که کره شمالی در اوایل روز چهارشنبه (به وقت سئول) یک پرتابه ناشناس شلیک کرده اما برای تعیین نوع موشک پرتاب شده به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز است.

بنا به نوشته خبرگزاری کره ای، این مقام  وزارت خارجه آمریکا، افزود: همچون آزمایش گذشته دو موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی، پرتاب امروز نیز نقض آشکار قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل بوده و نشان دهنده تهدیدی است که سلاح های کشتار جمعی و برنامه موشک های بالستیک غیرقانونی کره شمالی برای همسایگان و منطقه ایجاد می کند. وی از پیونگ یانگ خواست از تحریکات بیشتر خودداری کند و وارد گفتگو شود.

irna.ir/xjHQMy

**حمایت آمریکایی ها از پروژه خط لوله کی استون به عنوان جایگزین نفت روسیه

همزمان با حمله روسیه به اوکراین کشورها به دنبال جایگزین کردن نفت روسیه هستند و نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داده است که بیشتر آمریکایی ها خواستار تامین نیاز نفتی خود از طریق کانادا و از سرگیری پروژه ساخت خط لوله کی استون  هستند.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

شبکه تلویزیونی سی تی وی نیوز گزارش داد: نظرسنجی جدید موسسه «مارو/Maru» نشان داد که ۶۴ درصد آمریکایی ها خواستار واردات نفت از کانادا برای جبران ممنوعیت واردات نفت از روسیه هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته دستور منع واردات نفت از روسیه را صادر کرد.

جیسون کِنی نخست وزیر استان آلبرتای کانادا روز سه شنبه همزمان با انتشار این نظرسنجی گفت استان متبوعش می تواند یک سوم واردات آمریکا از روسیه را جبران کند.

irna.ir/xjHQNj

**سفر جانسون به عربستان، حقوق بشر چه می‌شود؟

سفر بوریس جانسون با هدف تلاش برای آنچه که پایان اعتیاد به منابع انرژی روسیه خوانده به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، با موجی از انتقادات سیاستمداران و فعالان حقوق بشر به دلیل بی توجهی دولتش به اعدام دسته جمعی ۸۱ نفر در ریاض روبرو شده است.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با هدف افزایش فشار بر مسکو که درآمدهای اصلی آن بر فروش حاصل از سوخت های فسیلی متکی است، به کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرده تا با سران آن برای افزایش تولید نفت گفت‌وگو کند.

اما سفر نخست وزیر انگلیس به این کشورها از جمله عربستان به دلیل انتشار خبر اعدام دسته جمعی ۸۱ نفر در یک روز، موجی از انتقادات را متوجه جانسون کرده است.  

نخست وزیر انگلیس هدف خود را از این دیدار تلاش برای پایان "اعتیاد" غرب به نفت و گاز روسیه اعلام کرده است.

irna.ir/xjHQHV

**کمبود احتمالی ۳ میلیون بشکه نفت روسیه از ماه آوریل در بازار

آژانس بین‌المللی انرژی امروز اعلام کرد، سه میلیون بشکه نفت و فراورده های نفتی روسیه در روز ممکن است از ماه آوریل به بازار راه پیدا نکند.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

از جمله دلایل فقدان نفت روسیه در بازارهای جهانی از ماه آتی میلادی در بحبوحه جنگ اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه و امتناع خریداران از خرید نفت این کشور خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود عنوان کرد: شاهد کاهش صادرات ۲.۵ میلیون بشکه ای در روز هستیم که نفت خام حدود ۱.۵ میلیون بشکه و تولیدات دیگر حدود یک میلیون بشکه روزانه است.

این نهاد بین المللی همچنین پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت و فرآورده های آن در داخل روسیه نیز کمتر شود که این پدیده می تواند در صورت افزایش ممنوعیت ها و محدودیت های اجتماعی در روسیه بیشتر هم شود.

irna.ir/xjHQPt

**دادستانی عربستان تهدید کرد: مجازات زندان در انتظار انتشاردهندگان "اطلاعات حساس"

دادستانی عربستان سعودی درشرایطی که هنوز جنجال اعدام ۸۱ شهروند سعودی در هفته جاری فروکش نکرده است، در هشداری تازه، به آنچه "افشاکنندگان اطلاعات حساس" خوانده، تهدید کرد: افرادی که این دست اطلاعات را فاش می‌کنند منتظر مجازات های سخت باشند.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

این مطلب را روزنامه سعودی «عجل» در خبری از دادستانی عربستان سعودی منتشر کرد و منظور از "اطلاعات حساس را" هرگونه اطلاعات درزمینه "نژاد، قبیله، اعتقادات مذهبی، فکری یا سیاسی" یا هرمطلب نشاندهنده عضویت افراد در مؤسسات یا انجمن های مدنی دانست.

دادستانی سعودی مجازات های در نظر گرفته شده برای افشا کنندگان اطلاعات حساس را جریمه نقدی به میزان سه میلیون ریال (ریال عربستان ) و نیز دو سال حبس اعلام کرد.

براین اساس افشای اطلاعات(سوابق) کیفری و امنیتی افراد یا اطلاعات مربوط به ژنتیک، اعتبار بانکی، شاخصهای سلامت یا بیومتریک تعیین کننده هویت افراد یا به طور کلی هر اطلاعاتی که امکان شناسایی موقعیت مکانی خانوادگی یک فرد را فراهم می‌کند نیز مشمول این قانون است.

irna.ir/xjHQJp

**منابع خبری از آزادی زاغری خبر دادند

خبرنگار گاردین و خبرگزاری رویترز دقایقی پیش به نقل از مقام‌های رسمی انگلیس از آزادی نازنین زاغری خبر دادند.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

پتریک وینتور سردبیر سیاسی گاردین در توئیتر خود نوشت: مقامات رسمی اعلام کردند نازنین زاغری و انوشه آشوری آزاد شده‌اند.

این دو تبعه ایرانی – انگلیسی به دلایل امنیتی در ایران محکوم بودند. دیروز منابع خبری اعلام کردند که گذرنامه خانم زاغری به او تحویل شده است. تولیپ صدیق نماینده مجلس انگلیس از منطقه‌ای که خانواده زاغری در آنجا ساکن هستند در توئیتر اعلام کرد که دو نفر برای ترک ایران به فرودگاه منتقل شده‌اند.

حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری هم دقایقی پیش به رویترز گفت که موکلش به همراه انوشه آشوری در مسیر رفتن به فرودگاه برای ترک ایران هستند.

irna.ir/xjHQGL

**رویترز: روسیه در آستانه یک بحران اقتصادی تاریخی است

خبرگزاری رویترز با اشاره به فرارسیدن زمان سررسید پرداخت برخی بدهی های روسیه، این کشور را در آستانه یک بحران اقتصادی تاریخی ارزیابی کرد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

هزینه های اقتصادی جنگ اوکراین برای روسیه امروز چهارشنبه نمایان می شود و دولت تحت تحریم ولادیمیر پوتین در آستانه یک نکول تاریخی در پرداخت بدهی از زمان انقلاب بلشویکی در این کشور است.

مسکو متعهد است که با فرارسیدن زمان سررسید ۱۱۷ میلیون دلار اوراق قرضه فروخته شده در سال ۲۰۱۳، امروز آنها را تصفیه کند.

محدودیت های مالی مسکو و اظهارات مقامات ارشد کرملین درباره احتمال پرداخت بدهی ها به روبل به معنای این است که حتی سرمایه گذاران کهنه کار بازار سرمایه نیز ممکن است از سرمایه گذاری مجدد در این کشور خودداری کنند.

برخی از کارشناسان، شرایط امروز روسیه را با شرایط یونان در اوج بحران یورو مقایسه می کنند و برخی دیگر معتقدند که دوره امهال یک ماهه روسیه برای پرداخت بدهی، این کشور را قادر می سازد تا مشکل را برطرف کند.

گویدو چامورو یک تحلیلگر اقتصادی در گفت وگو با روسیه، وضعیت نکول روسیه را مبهم ارزیابی کرد و گفت: تا ۱۵ آوریل و پایان مهلت یک ماهه مسکو، نمی توان درباره اینکه آیا روسیه نکول خواهد کرد یا خیر، قضاوت کرد.

irna.ir/xjHQHN

**سید حسن نصرالله: برای پیروزی متحدان خود در انتخابات تلاش می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که «نبرد ما در انتخابات آینده، نبرد متحدان ما است و همان طور که برای پیروزی نامزدهای خود تلاش می‌کنیم، برای موفقیت نامزدهای متحدانمان نیز تلاش خواهیم کرد.»

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

«سید حسن نصرالله» در نشست داخلی اعضای حزب الله که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: «تجربه به ما آموخته است که نمی‌توانیم در هیچ دولتی غایب باشیم، حتی اگر در دولت مخالفان ما هم باشند و متهم به هم‌نشینی و همراهی با افراد مفسد شویم.»

نصرالله در ادامه با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان افزود: «نزدیک بود در جنگ جولای ۲۰۰۶ به دلیل نفرت و کینه‌توزی‌ سیاسی همان کاری را انجام بدهیم که در ۷ مه انجام داده بودیم. بنابراین حضور ما در دولت و مجلس یک ضرورت برای پاسداری از مقاومت است، حتی اگر در دولت مخالف داشته باشیم و متهم به همراهی با مفسدان باشیم.»

دولت «فواد سنیوره» در ۵ مه ۲۰۰۸ به شکلی ناگهانی و مشکوک تصمیمی را اتخاذ کرد که بر اساس آن شبکه ارتباطاتی مختص به حزب الله را از میان ببرد و مسئولان آن را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

irna.ir/xjHQH۴

**تغییرات اجتماعی بن سلمان و گردن هایی که با ۸۱ ضربه شمشیر قطع شد

خبر اعدام ۸۱ شهروند سعودی به وسیله شمشیر در هفته جاری آن قدر تکان‌دهنده بود که جنگ اوکراین هم نتوانست ابعاد جهانی آن را تحت الشعاع خود قرار دهد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

اعدام مخالفان سیاسی در عربستان بدون تشکیل دادگاه های مستقل از حکومت امر عجیبی نیست و حکومت این کشور در خشونت ورزی و کشتار، از کشورهای باسابقه بد و بدنام جهان به حساب می‌آید و حیرت‌انگیز ترین آنها نیز قتل بی رحمانه «جمال قاشقچی» روزنامه نگار منتقد و ناراضی سعودی در محل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه در سال ۲۰۱۸ است.

پرونده حقوق بشری عربستان در صحنه های خشونت علیه شهروندان و حتی در مواجهه با شهروندان خارجی مقیم و همچنین در جریان مداخلات منطقه ای، سنگین است.

افزون بر سرکوب و اعدام مخالفان در داخل، فتاوای وهابیون درباری، طی بیش از دو دهه در منطقه فاجعه آفریده است، به طوری که طی این سال ها هزاران شهروند سعودی به اضافه هزینه های گروه های تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه انواع عملیات تروریستی انجام دادند و کشتند و کشته شدند.

irna.ir/xjHQdT

**پایان محدودیت های کرونایی در ژاپن

دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد با فروکش کردن موج ابتلا به ویروس جهش یافته «اُمیکرون» در این کشور، تمامی محدودیت های کرونایی در توکیو و ۱۷ استان دیگر برداشته می شود.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن قرار است در سخنرانی امروز ساعت ۷ عصر به وقت محلی، برداشتن تمامی محدودیت های کرونایی از ۲۱ مارس را در کنار آسان کردن  محدودیت های مرزی اعلام کند.

توکیو روز گذشته با گزارش ۷ هزار و ۸۳۶ مورد ابتلا، به کاهش  ۱۲ درصدی از هفته گذشته رسیده است. در ماه فوریه ویروس جهش یافته «اُمیکرون» منجر به مرگبارترین موج این بیماری در پایتخت و سراسر شهرهای این کشور از ابتدای همه گیری کرونا شده بود.

با توجه به جمعیت ۷۱ درصدی افراد مسن آسیب پذیر در ژاپن، پس از شروعی کند، برنامه دولتی تزریق دُز تقویتی سرعت گرفت و افراد مسن دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

irna.ir/xjHQLC

**«سکوت»، پاسخ لیز تراس به سوالی درباره پرداخت بدهی انگلیس به ایران

وزیر امور خارجه انگلیس با تایید این خبر که تیمی از مذاکره کنندگان کشورش در تهران حضور داشته و مشغول مذاکره درخصوص آزادی نازنین زاغری هستند، از پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لندن بدهی اش به تهران را پرداخت کرده است؟، خودداری کرد.

آخرین اطلاعات درمورد توافق وین تا اعلام نیاز به کمک های بین المللی ازسوی میشل عون

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس امروز در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: ظرف چند ماه گذشته به شدت تلاش کردیم تا زندانیان را آزاد کنیم. همانطور که نخست وزیر ما روشن ساخته، ما مشغول رایزنی هستیم.

وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که لندن در تلاش برای پرداخت بدهی ایران بوده است و این موضوع را در اولویت قرار داده است .

وزیر خارجه انگلیس با این حال از تائید تسویه این بدهی خودداری کرد.

تراس با اشاره به دیدار ماه سپتامبر با وزیر امور خارجه ایران و ادامه تماس ها با همتای ایرانی اش از آن زمان گفت: تیمی از (مذاکره کنندگان انگلیسی) در تهران حضور دارند.

irna.ir/xjHQGT

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha