۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84687941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله ۲۶ کیلومتر دیگر از خاک استان حجه در شمال غربی صنعا را آزاد کرد

تهران - ایرنا - رسانه های نظامی نیروهای مسلح یمن (انصارالله) از آزاد سازی ۲۶ کیلومتر دیگر از خاک استان حجه این کشور واقع در شمال غربی صنعا خبر دادند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور امروز (چهارشنبه) با انجام حملات گسترده در مناطق «بنی حسن» و «حیران» که از دو مسیر انجام شد، موفق به آزادسازی ۱۱ روستا و ده‌ها پایگاه از دست مزدوران و منافقین سودانی وابسته به نیروهای متجاوز ائتلاف شدند.  

در نتیجه این عملیات گسترده که صحنه‌های آن از شبکه المسیره پخش شد، ۲۶ کیلومتر مربع دیگر از خاک استان خجه توسط یگان‌های نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد و پاکسازی شد.  

بر اساس گزارش رسانه‌های یمن، مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند روستاهای «الظهر»، «العکاشیه»، «النقرمه»، «جرب المهجم»، «المعطف»، «المنجوره»، «بنی کینه الشرقی»، هتل و روستای البیضاء و الشبکه را آزاد و آن‌ها از لوث مزدوران وابسته به نیروهای ائتلاف پاکسازی کنند. 

در این عملیات همچنین خسارات جانی و مادی زیادی به نیروهای متجاوز به یمن وارد شد و ضمن به غنیمت در آمدن خودروها و تجهیزات نظامی متجاوزان، بیش از ۲۰۰ تن از مزدوران سودانی کشته یا زخمی و بقیه متواری شدند.  

به گفته رسانه‌های یمن،  هواپیمای نیروهای متجاوز ائتلاف سعی کردند با انجام ده‌ها حمله از مزدوران خود حمایت کند اما تلاش آن‌ها بی‌نتیجه بود. 

پیشتر نیز شبکه المسیره یمن روز دوشنبه گذشته گزارش داده بود که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با انجام عملیات نظامی که ۲ روز بطول انجامید موفق شدند ۵۴ کیلومتر مربع از خاک استان حجه را آزاد کنند. 

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت بیش از ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.  

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha