استاندار: برنامه‌های همدان با محوریت محرومیت‌زدایی اجرا شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: با توجه به تدوین سند و برنامه عملیاتی پیشرفت استان در سال ۱۴۰۱ باید این برنامه ها در سال پیش رو با رویکرد محرومیت زدایی و عدالت محوری اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: از دیگر رویکردهای برنامه پیشرفت استان همدان برنامه محوری، تحول آفرینی، عدالت محوری در امور، شفافیت، فساد ستیزی و پاسخگویی، امید آفرینی و اعتماد سازی است.

وی تاکید کرد: برنامه ها و اولویت های اصلی استان در سال آینده باید با رویکرد پیشرفت همه جانبه، تمرکز زدایی با تفویض اختیار و توجه به مزیت شهرستان ها و پیشرفت همه جانبه تداوم یابد.

استاندار همدان پیشران های پیشرفت استان را تکیه بر باورها، ارزش های دینی، ملی و سرمایه های معنوی و اخلاقی، روحیه جهادی، انقلابی و  عقلانی، رویکرد مبنایی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، گردشگری و  کشاورزی نوین با توجه به گلخانه داری، سرشاخه کاری و طرح فراز دانست.

قاسمی فرزاد ادامه داد: دانش بنیانی، فناوری و هوشمند سازی، خدمات تخصصی و برتر، صنایع پتروشیمی، تنوع بخشی به اقتصاد استان، توجه به سرمایه های اجتماعی، رشد کمی و کیفی جمعیت، انرژی های پاک، توجه به پیشینه تمدنی را از دیگر پیشران های پیشرفت استان همدان است.

وی اضافه کرد: پیشرفت و اقدامات دستگاه ها مبتنی بر سند توسعه استان به صورت سه، ۶ ، ۹ ماهه و یکساله ارزیابی شده و به دستگاه ها امتیاز داده می شود.

استاندار همدان گفت: فروش اموال و املاک مازاد از سیاست اصلی دولت مردمی سیزدهم است که باید به عنوان یک اولویت و کار محوری از سوی مسئولان دنبال شود.

وی خواستار تهیه طرح های اقتصادی مقاومتی توسط مسئولان اجرایی شد و اظهار داشت: این طرح ها با برش شهرستانی و دستگاهی تهیه و در نخستین نشست سال آینده بررسی شده تا بتوان با رایزنی آنها را در جمع طرح های سفر استانی رییس جمهوری به همدان جای داده و اعتبار مناسبی برای آن جذب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha