۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84688804
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: جهاد تبیین توطئه رسانه‌ای دشمن را نقش بر آب کرده است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه «جهاد تبیین» با روشنگری مردم موجب خنثی سازی جنگ رسانه‌ای دشمن علیه کشور شده است، گفت: مهم ترین وظیفه و رسالت اصحاب رسانه در این راستا، تبیین و تشریح دستاوردها و خدمات ارزشمند و گسترده نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنج‌شنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای و مردمی فجر استان همدان، اظهار داشت: در جهاد تبیین لازم است خدمات و دستاوردهای جوانان و نخبگان کشور به درستی بیان و تبیین شود و بگوییم که جوانان این آب و خاک در ۴۲ سال گذشته چه خدمات ارزشمند و گسترده ای برای رشد و تعالی کشور انقلاب انجام داده اند.

وی آگاهی و معرفت عمیق را ۲ اصل مهم در عرصه جهاد تبیین برشمرد و افزود: شخصی که وارد عرصه جهاد تبیین می‌شود اگر این ۲ ویژگی را نداشته باشد، مطالبه‌گری‌هایش نیز آسیب‌زا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در کنار جهاد تبیین نیاز داریم تا اقدامات خود را نیز تبیین کنیم، اظهار داشت: امروز نیازمند آن هستیم که همه گروه‌ها و افراد فعال به‌ خصوص اصحاب رسانه و اهالی قلم با جدیت در عرصه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب ورود کرده و کار و تلاش کنند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در علم اصول یک بحثی تحت عنوان انصراف و تبادل داریم یعنی یک واژه که برای معنای کلی وضع می‌شود وقتی در بستر جامعه می‌آید در معنای خاص استعمال می‌شود و معنای اصلی خود را از دست می‌دهد به نحوی که معنای جدید پیدا می‌کند و معنای قبلی فراموش می‌شود و معنای دوم به ذهن شنونده متبادر می شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه دشمن با ذره‌بینی به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و برجسته کردن آنها است، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از این اقدام آن است که نقط ضعف بر ذهن جامعه بنشیند به نحوی که هنگام مطرح شدن نام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، نقاط ضعف در اذهان نقش ببندد.

وی با اشاره به اینکه دشمن از این طریق ۲ هدف را دنبال می کند، گفت: موضوع اول بحث سیاسی است که باید با جهاد تبیین با آن مقابله کرد و دوم بحث آسیب های اجتماعی است که موجب از دست رفتن اعتماد به نفس و روحیه خودباوری و اعتماد مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بزرگترین آسیب برای جامعه نخبگان و جوانان این است که احساس کنند در جامعه نمی‌شود کاری کرد، افزود: دشمن برخی مواقع در قالب مباحث طنز سعی می‌کند تا نقشه‌های خود را عملی کند و در این شرایط با وجود آنکه این مطالب  طنز است، می بایست بدانیم که در پشت پرده چه اهداف و برنامه ریزی‌هایی برای ضربه به اعتماد به نفس جوانان کشور طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان برگزار شد، از برترین های جشنواره رسانه ای و مردمی فجر استان همدان تجلیل بعمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha