کمبود امکانات مشکل اصلی ورزش جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی گفت: کمی امکانات و نبود اسپانسر مشکل اصلی این ورزش در استان است با این حال ورزشکاران جانباز و معلول موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده اند.

محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانمندسازی، مهم ترین هدف ورزش معلولان است و قهرمانی در هدف بعدی قرار گرفته و این ورزشکاران از مسوولان ایجاد بسترهای لازم را طلب می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین مشکل و دغدغه‌های ورزش جانبازان و معلولین، بودجه اندک، کمبودهای مالی و بی‌توجهی به این قشر از ورزشکاران است.

دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود کمبودهای زیاد این قشر، شاهد دعوت تعداد زیادی از ورزشکاران جانباز و معلول استان به اردوهای تیم‌های ملی و همچنین کسب مقام‌های مختلف کشوری و بین‌المللی بوده ایم.

عباسی اظهار کرد: برای فعال‌تر شدن بیش از پیش ورزش جانبازان و معلولان نیازمند نگاه جدی مسوولان نهادهای مختلف بخصوص ورزش و جوانان، بهزیستی و شهرداری هستیم تا معلولان نیز نظیر سایر افراد جامعه از امکانات ورزشی و یک زندگی با نشاط بهره مند شوند.

وی در خصوص سالن ورزشی شهیدباکری ارومیه نیز گفت: بودجه ساخت و تجهیز این سالن توسط سازمان بهزیستی به نام جانبازان و معلولان دریافت شده با این حال به دلایل نامشخصی اجازه استفاده از این مکان ورزشی به این قشر از ورزشکاران داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: یک زمین به هیات اختصاص یافته تا سالن ورزشی مختص این ورزشکاران ساخته شود ولی به دلیل عدم تخصیص بودجه، پیمانکار و سازنده این سالن بعد از صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و پی‌ریزی، عملیات احداث این سالن را متوقف کرده است.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های فعال در ورزش جانبازان و معلولان است و در سالیان اخیر در رشته‌های مختلف چون بوچیا ملی‌پوش و مقام‌های کشوری و بین‌المللی کسب کرده است.

مرحوم سیامند رحمان و حسن جانفشان دو ورزشکار جانباز و معلول آذربایجان‌غربی هستند که سابقه چندین دوره حضور در پارالمپیک و پاراجهانی و کسب مقام‌های پرشمار را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha