۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1434
کد خبر: 84689555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰هزار پرس غذای نذری در دوراهک دیر توزیع شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84689555
۱۰هزار پرس غذای نذری در دوراهک دیر توزیع شد

بوشهر - ایرنا - به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، روز جمعه غذای نذری برای ۱۰هزار نفر از عاشقان و دلسوختگان امام عصر در شهر دوراهک و حومه در استان بوشهر پخت و توزیع شد.

به گزارش ایرنا، پخت غذای نذری در روز نیمه شعبان یکی از سنت‌های دیرینه و حسنه‌ای است که از گذشته بسیار دور تاکنون در شهر دوراهک شهرستان دیر ادامه داشته است.

مسئول ستاد مراسم نیمه شعبان شهر دوراهک در این ارتباط گفت: در این روز غذای ۱۰ هزار دلداده قائم آل محمد (عج)، با کمک و نذورات همه مردم پخت می‌شود.

حسن دوراهکی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر نیرو در امر پخت غذای نذری مشارکت دارند، افزود: کار بسته‌بندی غذا از ساعت ۱۰ صبح روز نیمه شعبان آغاز و غذاها توسط خودروهایی که از قبل مشخص شده‌اند به مساجد و حسینیه‌های هر محله فرستاده ‌شد و براساس قبض‌هایی که از چند روز قبل توسط گروهایی از ستاد شعبانیه به تعداد همه افراد خانواده‌های شهر دوراهک و حومه، توزیع‌شده، مردم غذاهای نذری خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت: در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط ویروس کرونا پخت غذا انجام نگرفت ولی کمک های مردمی این مناسبت به مردم سیل زده خوزستان ارسال شد.

دوراهکی گفت: نیمه شعبان تنها یک عید اسلامی نیست، بلکه آغاز حرکتی بزرگ در دین اسلام است که بواسطه آن اهداف الهی عملیاتی می شود و باید با استفاده از این فرصت زمینه شناخت ولی‌عصر(عج) و انتظار فرج فراهم و در این دهه موضوع مهدویت تبیین شود.

فرماندار دیر ضمن قدردانی از دست اندرکاران این برنامه معنوی گفت: برنامه معنوی و مذهبی پخت و توزیع غذای نذری در راستای علاقه مندی مردم به اهل بیت علیهم السلام بویژه امام زمان (عج) است.

یونس باربرز افزود: مردم ولایت مدار شهر دوراهک از سال های خیلی دور این سنت حسنه و حرکت پسندیده را اجرا کرده و علاقه مندی خود به امام  زمان اثبات می کنند.

دوراهک از توابع شهرستان دیر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha