به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ از جمله اقلام هفت سین نوروزی، انواع سیب است که در میادین میوه و تره بار با قیمت ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان (برای خرید هر کیلوگرم سیب قرمز)، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان (برای خرید هر کیلوگرم سیب سبز) و ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان (برای خرید هر کیلوگرم سیب زرد) تعیین شده است.
بر اساس این گزارش، سیر از دیگر اقلام سفره هفت سین است که در حال حاضر، هر کیلوگرم سیر تازه با برگ با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیر تازه بدون برگ با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه میشود.
سبزی، یکی از محصولات میادین میوه و تره بار است که به صورت دستهای با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و به صورت پاککرده با قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش میرسد، ضمن اینکه توزیع محصول پرتقاضای سیب زمینی نیز با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان در میادین ادامه دارد.
میزان عرضه گوشت قرمز تنظیم بازار در میادین افزایش یافت
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه این سازمان صرفاٌ عرضهکننده محصولات تنظیم بازار است و در تأمین این محصولات هیچ نقشی ندارد، گفت: با توجه به افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال، در صورت تأمین گوشت گوساله و گوسفندی مورد نیاز میادین میوه و تره بار، میزان عرضه گوشت قرمز تنظیم بازار در این مراکز افزایش یافت.
ایوب فصاحت با تأکید بر این که به زودی گوشت وارداتی نیز در میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد، افزود: در تعامل و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاههای دولتی، به شهروندان اطمینان میدهیم که ارزاق و مایحتاج روزانه آنها را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب عرضه میکنیم.
وی با اشاره به اختلاف ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازار با قیمت این محصولات در میادین میوه و تره بار، اظهار کرد: علاوه بر کیفیت بهتر، عرضه دستچین محصولات در میادین میوه و تره بار به شهروندان این امکان را میدهد که محصولات روزانه خود را به اندازه مورد نیاز خریداری نمایند، در حالی که سیب و پرتقال تنظیم بازار به صورت درهم و صندوقی عرضه میشود.
فصاحت با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش استقبال شهروندان و ازدحام در میادین میوه و تره بار، اختلاف ۴۰ درصدی محصولات در این مراکز نسبت به میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر است، تصریح کرد: مبنای قیمتگذاری سیب و پرتقال تنظیم بازار، قیمت این محصولات در میادین میوه و تره بار است.
وی حذف واسطههای غیر ضرور و حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان نهایی را یکی از مهمترین اولویتهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار دانست و تأکید کرد: در راستای تحقق اهداف اساسی و مهم این سازمان، با استفاده از فضاهای باز موجود در میادین میوه و تره بار و ایجاد غرفههای جدید، امکان عرضه مستقیم میوه و تره بار و محصولات تنظیم بازار را به صورت گسترده فراهم آوردهایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران که به صورت ناشناس و سرزده در میادین میوه و تره بار سطح شهر حضور پیدا می کنند و در گفتوگو با شهروندان، از نزدیک در جریان نظرات و مطالبات آنها قرار میگیرد، خاطرنشان کرد: برای به حداقل رساندن زمان انتظار مراجعهکنندگان برای تهیه محصولات مورد نیازشان از میادین، از تمام امکانات و توان خود تلاش میکنیم تا تعداد عرضهکنندگان و میزان عرضه را افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶۰ بازار و میدان میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه تهران فعال است.
نظر شما