۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84690484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه چهار هزار و ۳۰۰ میلیاردریالی شهرداری قرچک تصویب شد

تهران - ایرنا - شهردار قرچک گفت: بودجه چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهر در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل تصویب شد.

محسن خرمی شریف روز شنبه در جلسه شورای معاونین شهرداری قرچک گفت: شهر قرچک در سال ۱۴۰۰ فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و شهرداری تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهد.
وی افزود: در پنج سال گذشته خدماتی نظیر افتتاح کمربندی جنوبی، ساخت سراهای محله، احداث سوله‌های مدیریت بحران، بهسازی معابر و پارک‌ها، جابجایی بارانداز تخلیه زباله، احداث چندین زمین چمن مصنوعی فوتبال و دیگر اقدامات به شهروندان ارائه شد و رضایتمندی مردم حاصل شده است.
این مسئول اظهار داشت: احداث آرامستان قرچک به عنوان یکی از بزرگترین آرامستان‌های استان تهران در دستور کار شهرداری قرار دارد که در فاز اول، مسیر این طرح به طول هشت کیلومتر اجرا و سوله تطهیر آن احداث شده و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ این طرح مهم را به نتیحه برسانیم.
خرمی شریف در خصوص اقدامات مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: ‌طرح‌هایی همچون پردیس سینمایی، سایت آرامستان، پایانه اتوبوسرانی، تکمیل کمربندی جنوبی، بهره‌برداری از نمایشگاه دائمی، احداث پارک و سوله ورزشی منطقه فردیس، پارک و سوله ورزشی پوئینک و بازگشایی محور فردیس در سال آینده اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری بازگردانی پارک جنگلی زیباشهر و شهربازی به مجموعه شهری بود که در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شهربازی و ایجاد تفرجگاه در این پارک در دستور کار قرار دارد.
شهردار قرچک به افزایش ۴۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اشاره کرد و افزود: بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده مدیریت شهری در حوزه های مختلف، ۴۳۰ میلیارد تومان است.
خرمی شریف گفت: در حوزه فرهنگی با توجه به شیوع کرونا اقداماتی صورت گرفت و بنا داریم در سال جدید و با توجه به واکسیناسیون سراسری و کاهش شیوع بیماری، برنامه‌های حوزه فرهنگی اجتماعی با جدیت دنبال شود.
وی اظهار داشت: در حوزه شهرسازی، عدالت در واگذاری تراکم در همه مناطق شهر در دستور کار است و تلاش می‌شود تا با سیستمی کردن خدمات شهرسازی، شهروندان خدمات خود را برخط ثبت و پیگیری کنند.
خرمی شریف از اختصاص ۷۰ درصد از اراضی کارخانه‌های ایتالران و سفالران به شهرداری خبر داد و افزود: تفکیک ۲ پلاک کارخانه‌های ایتالران و سفالران در مرکز شهر یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهر قرچک است و طی آن  ۷۰ درصد این اراضی در اختیار شهرداری قرار گرفت و در آن  سرانه فضای سبز، درمان و آموزشی به صورت ویژه دیده شده است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
به دلیل ابطال انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در شهرستان قرچک، این شهر فاقد شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha