۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84690516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آرامش بهاری در هشت بقعه متبرکه شاخص استان کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به آغاز طرح آرامش بهاری در استان گفت: این طرح  امسال در ایام تعطیلات نوروزی در جوار هشت بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای دوازدهمین سال، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در هشت بقعه متبرکه شاخص استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی و تبلیغات اجرا خواهد شد، افزود: در حوزه خدماتی و رفاهی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه برای میزبانی از زائران، تعطیل کردن فعالیت‌های عمرانی و آماده سازی فضاهای اسکان انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: این برنامه در بقاع متبرکه امامزاده پیر عمر (ع) و قرآن متبرک نگل شهرستان سنندج، امامزادگان هاجر و سارا (س)، جعفر (ع) دلبران و سید جلال الدین (ع) باباگرگر شهرستان قروه و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد(ع) و بقعه شیخ فاضل گروس (ره) شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و مذهبی هم مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه در آخرین پنجشنبه سال انجام خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال و برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه را برنامه این اداره کل در حوزه فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد.

وی یادآور شد: برپایی غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، برپایی ایستگاه سلامت و غرفه عفاف و حجاب و چندرسانه‌ای از دیگر برنامه های این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: همچنین نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت و برپایی نماز در هشت بقعه و برنامه‌های سخنرانی در بقاع متبرکه مجری طرح با موضوعات فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری بیش از ۱۵ روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه مجری طرح برای فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، گفت: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم‌های فرهنگی در ۱۳ فروردین هم همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: همچنین علاوه بر نظارت بر آراستگی و فضاسازی، اقامه نمازجماعت و اجرای برنامه های روزانه مذهبی، خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های سلامت و بهداشت و ایستگاه‌های صلواتی راه اندازی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha