به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، یحیی نقیزاده محجوب با اشاره به ثبت بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی مربوط به تاسیسات گردشگری از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ و ابلاغ ۹ مورد تذکر از اعزام تیمهای رسیدگی برای بررسی میدانی و نظارت کیفی بر تاسیسات گردشگری خبر داد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی درباره نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری، گفت: در ایام انتهایی سال ۱۴۰۰ با همکاری ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانها، بازدیدهای نظارتی با هدف بررسی وضعیت آمادگی تاسیسات و رعایت موارد الزامی از جمله تجهیزات و امکانات متناسب، اعتبار پروانه بهرهبرداری، نصب لوح قیمت خدمات، همچنین رعایت الزامات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا انجام شده و ایرادات موجود به بهرهبرداران ابلاغ شده است.
تعطیلی ۲۲ مرکز گردشگری تا ۲۵ اسفند
وی گفت: در ۲۵ روز نخست اسفندماه بیش از یکهزار و ۶۰۰ تذکر، ۳۹۲ اخطار و ۴۳ مورد تعلیق همچنین ۲۲ مورد تعطیلی تاسیسات گردشگری انجام شده است.
نقیزاده به گزارشات مربوط به دو روز نخست، اشاره کرد و افزود: در ۲۶ و ۲۷ اسفندماه بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است که این موارد اعلامی به دستگاهها و اعضای ذیربط ستاد خدمات سفر یا ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانها منعکس شدهاند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، افزود: بررسی و رسیدگیهای انجام شده منجر به اعلام ۹ مورد تذکر به تاسیسات گردشگری شده است.
نقیزاده با اشاره به اینکه امسال با رویکردی متفاوت نسبت به نظارت بر فرآیند ارائه خدمات از سوی تاسیسات گردشگری اقدام شده است، تصریح کرد: این اقدام ادارهکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری در راستای تامین حقوق گردشگران و مسافران در ایام نوروز همچنین فراهم کردن سفری ایمن و مطمئن در بهرهمندی از تاسیسات و امکانات گردشگری کشور انجام گرفته است.
شکایات را در ۰۹۶۲۹ ثبت و کد رهگیری دریافت کنید
وی ادامه داد: اقدامات نظارتی با اهتمام بر بازدیدهای میدانی تیمهای تخصصی در قالب عزیمت به محورهای مختلف کشور اجرا میشود. در همین ارتباط ناظران ستادی بصورت نامحسوس و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارسایی مراتب را با هماهنگی مسئولان ذیربط استانی رسیدگی و اعمال مقررات لازم را انجام میدهند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، ادامه داد: در همین ارتباط شکایات اعلام شده به سامانه ۰۹۶۲۹ و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات و سایر شیوههای واصله در کمیته نظارت ستاد خدمات سفر بررسی و در صورت لزوم با ارجاع شکایت به کارشناسان اعزامی یا ناظران استانی مراتب حداکثر در یک هفته بررسی و نتیجه آن به شاکی اعلام میشود.
نقیزاده تاکید کرد: بهمنظور انجام مطلوب وظایف نظارتی تقاضا میشود مسافران موضوعات خود از جمله نظرات، پیشنهادات و شکایات همچنین اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدماترسانی سفر را از طریق اعلام شده یا ثبت در سامانه ۰۹۶۲۹ به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و از طریق دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.
نظر شما