۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 84692480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اول فروردین و آخرین اخبار کرونایی استان ها

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 84692480
اول فروردین و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استان ها – ایرنا – اولین روز ۱۴۰۱ است . بیش از ۲ سال از ورود کرونا به ایران می گذرد  و رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد ، آبی و حتی سیاه برای خیلی از ما ایرانی ها و مردم جهان معنا و مفهومی دیگر در وانفسای همه گیری این ویروس دارد.

به گزارش ایرنا ،وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: ۲۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

این کلیاتی است که  هر روز این وزارتخانه اعلام می کند اما اگر بخواهیم به ریز شویم می توانیم به گزارش هایی از استان های مختلف در خصوص رنگبندی و جزییات آن دست یابیم . به عنوان مثال براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان کرمانشاه از روز جمعه (۲۷ اسفند ماه) از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد.

هم اکنون تنها شهرستان‌های پاوه و کنگاور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، اسلام‌آبادغرب، روانسر، گیلانغرب، قصرشیرین و سنقروکلیایی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب هم در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هم‌ اکنون ۱۲۸ نفر است، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۳۶ نفر کمتر است.
 

اول فروردین و آخرین اخبار کرونایی استان ها

کردستان زرد با شیب نزولی ابتلا

در حال حاضر وضعیت کرونا در کامیاران نارنجی و در دیگر شهرهای کردستان زرد است . همچنین ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا همچنان در مراکز درمانی استان بستری هستند که این روند با توجه به فروکش کردن بیماری، نزولی است.

براساس این گزارش برای دومین روز در طول موج ششم شیوع کرونا تعداد بیماران جدید شناسایی شده در استان تک رقمی و در ۲۴ ساعت گذشته تنها پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

رنگ نارنجی و زرد لرستان

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های خرم‌آباد، پلدختر، دلفان، رومشکان، سلسله و بروجرد در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند و ازنا، الیگودرز، دورود، کوهدشت و چگنی در وضعیت زرد هستند.

و اما در خصوص دیگر شهرهای کشور که امروز خبر کرونایی آنها منتشر شد ، شهرستان های ایلام از جمله  دره شهر و بدره در وضعیت قرمز، آبدانان، دهلران، ملکشاهی، مهران، سیروان، چرداول و هلیلان در وضعیت نارنجی و ایلام، ایوان و چوار در وضعیت زرد قرار دارند.

اکنون تمام شهرستان استان البرز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دیگر آنکه  شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۲۲ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۲ شهرستان مانه و سملقان و اسفراین از استان خراسان شمالی در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج در وضعیت نارنجی و سه شهرستان رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در رنگبندی زرد کرونایی قرار دارند.
 

اول فروردین و آخرین اخبار کرونایی استان ها

فوتی کرونا در استان اردبیل پس از ۲.۵ ماه به صفر رسید

یکی از خبرهای خوب امروز از میان اخبار کرونایی این است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرده است: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا و در نخستین روز سال ۱۴۰۱، آمار فوت مبتلایان کرونا در استان اردبیل پس از ۲.۵ ماه به صفر رسید.

دکتر علی محمدیان اردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صفر شدن آمار فوت مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی ۲۵ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۶۴ نفر باقی ماند.

هرمزگان و خوزستان بدون فوتی

همچنین از هرمزگان به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این خبر منتشر شده است مبنی بر اینکه آخرین روز اسفندماه ۱۴۰۰ بدون فوتی کرونا در استان سپری شد و آمار قربانیان کرونا در هرمزگان در رقم ۲ هزار و ۵۹۶ نفر باقی ماند.

خوزستان نیز به نقل از سخنگوی ستاد کرونای این استان خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوت کرونایی در خوزستان ثبت نشده است.

دکتر محمد علوی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعان به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان حدود ۲۰ درصد نسبت به روز قبل کاهش داشته است.

سال جدید در قم بدون فوتی کرونا آغاز شد
قم هم که رنگ کرونایی اش از ۲۸ اسفند ماه گذشته زرد شده است سال ۱۴۰۱ را بدون فوتی شروع کرده است . چرا که رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه از ۱۱۲ بیمار بستری در مراکز درمانی این استان ۲۲ نفر در وضعیت بدحال آن قرار دارند، گفت: در ساعت منتهی به اول فروردین ماه جاری هیچ موردی از فوت کرونا مثبت در قم ثبت نشده است.

روند کاهشی کرونا در خراسان شمالی اما شکننده

دیگر آنکه سید جواد پور نقی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با  اشاره به روند کاهشی ابتلایان کرونایی استان، گفته است: روند کاهشی کرونا می تواند، شکننده باشد بنابراین شهروندان نباید با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است، بی توجه به شیوه نامه های بهداشتی باشند و ترددهای غیرضروری انجام دهند.
 

اول فروردین و آخرین اخبار کرونایی استان ها

دیگر اخبار مربوط به کرونا برای روز اول فروردین ۱۴۰۱ می تواند به شرح ذیل باشد:

بیش‌از ۲۴ هزار مسافر در پایانه مرزی میرجاوه غربالگری کرونا شدند

آمار دریافت‌کنندگان دُز سوم واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی هفت رقمی شد
سرپرست علوم پزشکی یاسوج: مردم کهگیلویه و بویراحمد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند 
پایگاه سیار واکسیناسیون کرونا در بندرشهید حقانی بندرعباس راه اندازی شد
مراکز واکسیناسیون خراسان جنوبی در تعطیلات نوروز فعال است
آمار کرونا در مازندران ؛ اول فروردین

۵۲ هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کرونا جان باختند

به گزارش روز دوشنبه (اول فروردین) وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، طی  مدت ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۶۶۲ نفر رسید. یک هزار و ۲۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۱۳۶ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۲۰۵ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴۷۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۸۱۶ دُز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha