۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۴۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84692667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۴۷
کد خبر: 84692667
ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی شرکت ملی نفت یمن دوشنبه شب اعلام کرد، ائتلاف سعودی یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است.

به گزارش ایرنا از المسیره، «عصام المتوکل» گفت: ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا برای تنگ کردن حلقه محاصره مردم یمن، روز دوشنبه دومین کشتی حامل سوخت بنزین با نام «سی ادور» را علی رغم بازرسی و کسب مجوزهای ورود از سازمان ملل متحد، توقیف کرد.

وی افزود: توقیف این کشتی رنجی که مردم یمن به دلیل کمبود بی سابقه سوخت متحمل شده اند را آشکارا نادیده گرفته است.

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن اضافه کرد: تعداد کشتی های توقیف شده از سوی ائتلاف سعودی به سه کشتی از جمله دو کشتی حامل بنزین افزایش یافت.

پیش تر «أنیس الأصبحی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفته بود: بخش بهداشت یمن به بیش از ۶ میلیون لیتر گازوئیل برای راه اندازی بیمارستان‌ها، کارخانه‌های تولید گاز اکسیژن و غیره نیاز دارد.

او ادامه داد: قطع سوخت رسانی بسیاری از بخش‌های بیمارستانی یمن مانند بخش‌های دیالیز، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و بخش‌های عمل جراحی را از فعالیت خارج کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha