هشدار میراث فرهنگی به خانه مسافرهای غیرمجاز/نخستین سوییت در مهاباد پلمب شد

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: نخستین خانه مسافر غیرمجاز که بدون رعایت ضوابط لازم در این شهرستان اقدام به کرایه واحد خود می‌کرد، پلمب شد.

ناصر صدفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک واحد سوییت غیرمجاز و در راستای اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان، با حکم مقام قضایی این واحد در یکی از محلات این شهر پلمب شد.

وی ادامه داد: ۲ سوییت غیرمجاز دیگر نیز در سطح شهرستات شناسایی شده که طی روز آینده با حکم قضایی پلمب می‌شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: سال گذشته هم در مجموع ۲۸ سوییت غیرمجاز در راستای اجرای مصوبه شورای تامین این شهرستان، پلمب شده بود.

صدفی با بیان اینکه اجاره هرگونه منزل شخصی به مسافران جهت اقامت ممنوع بوده و در صورت مشاهده، پلمب خواهد شد،  افزود: هیچ گونه مجوزی مبنی بر اجاره منازل مسکونی به مسافران وجود ندارد و افرادی که به هر بهانه منازل را در اختیار مسافران قرار دهند، تخلف کرده و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت این منازل خالی در این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده و در برخی موارد هم کمبود خانه‌های استیجاری برای شهروندان ایجاد کرده که براین اساس برخورد با آنها در دستور کار ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

صدفی بیان کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب به اطلاع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گزارش دهند.

وی از مسافران و گردشگران مهاباد نیز خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، مهاباد با داشتن ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha