۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84693429
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع یمن: هشتمین سالگرد تجاوز به کشور، طوفانی‌ترین سال مقاومت خواهد بود

تهران- ایرنا- سرتیپ محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن سه‌شنبه شب در آستانه سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به کشورش گفت:هشتمین سالگرد پایداری و استقامت، سالی طوفانی برای یمن و سالی دارای پیشرفته ترین و قوی ترین دستاوردهای تسلیحاتی استراتژیک خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سبا" یمن، العاطمی به مناسبت هشتمین سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی افزود: ما امروز با گام‌های استوار در ساخت دستآوردهای نظامی راهبردی جدید به پیش می رویم، دستآوردهایی که شگفتی‌های بی سابقه‌ای را رقم خواهد زد و توازن قدرت را به سوی نیروهای یمنی برخواهد گرداند.

وی خطاب به کشورهای متجاوز به یمن گفت که در صورت ادامه تجاوزگری و جنایت متجاوزان به یمن، آنها دستآوردی جز مصیبت نخواهند داشت.

العاطفی روزهای آینده را کاملا متفاوت از گذشته دانست و گفت که این روزها برای کشورهای متجاوز با تمام استاندارهای نظامی که دارای راهبرد برای آزادسازی استقلال کامل و همه جانبه یمن خواهد بود، وحشتناک خواهد بود.

وی گفت که توان موشکی یمن امروز جایگاه پیشرفته‌ای را به خود اختصاص داده است و همچنان به لحاظ دقت و برد بازهم پیشرفته‌تر می‌شود، افزود که این سیستم به سامانه‌های هوشمند مجهز است که کار رهگیری آن را برای سامانه‌های دفاع موشکی [دشمن] دشوار می‌کند.

وزیر دفاع یمن خاطرنشان کرد: [در تولید] پهپادهای [یمنی] نیز شاهد تخصص و کارآمدی نیروهای یمنی هستیم.

وی اظهار کرد که نیروهای یمنی با این سطح تخصص و کارآمدی موفق شده‌اند که دستاوردهای سریع و تحولات بزرگی را در ساخت و توسعه سامانه های پدافند هوایی ایجاد کنند که همگان را شگفت زده خواهد کرد.

وزیر دفاع یمن  گفت که هرچه وحشی گری متجاوزان و تخریب و محاصره یمن توسط متجاوزان بیشتر شود، این مسأله تنها استقامت و استواری ملت و ارتش یمن را تقویت خواهد کرد.

وی جهاد و شهادت را تنها راه آزادی، استقلال، عزت و پس گرفتن تمام خاک یمن دانست که زمینه ساز آزادی تمام مقدسات امت اسلامی است.

اظهارات العاطفی درحالی بیان می شود که در چند روز گذشته یگان موشکی و پهپادی یمن چندین حمله سهمگین به مناطق مختلف عربستان انجام داده است و مراکز نفتی این کشور هدف قرار گرفته شده است.

ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه مدعی شده بود که چهار پهپاد تهاجمی را در منطقه جنوب عربستان رهگیری و منهدم کرده است.

این ائتلاف اعلام کرد که پهپادهای متهاجم تأسیسات آرامکو در جیزان و تأسیسات آب شیرین کن در الشقیق را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، نیروگاه برق ظهران و پالایشگاه منطقه خمیس مشیط نیز از دیگر اهداف این حملات پهپادی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha