۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84694196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیصل مقداد: راههای مبارزه با اقدامات غیرقانونی تحمیلی بر ایران و سوریه بررسی شد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران راههای مبارزه با اقدامات اقتصادی اجباری و غیر قانونی تحمیلی بر دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «فیصل مقداد» امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران در دمشق افزود: علاوه بر موضوع تحریم ها ، روابط متمایز دو کشور ایران و سوریه هم از دیگر محورهای بحث بود.

وی گفت ، ایران و سوریه علاقه‌مند هستند که بهترین روابط را داشته باشند و دمشق علاقه‌مند است تا بهترین فضا را برای روابط بین کشورهای منطقه از جمله روابط ایران با کشورهای عربی به وجود آورد.  

وی اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه ایران به دمشق فرصتی دیگر است که مانند سال‌های گذشته درباره موضوعاتی که مربوط به دو کشور و تحولات منطقه است گفت و گو کنیم و بار دیگر بر ایستادگی در کنار جمهوری اسلامی ایران در برخورد هوشمندانه و خلاقانه با پرونده هسته‌ای تاکید کنیم. 

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: ما درباره روابط دوجانبه و تحولات بزرگی که امروز در جهان پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در حال وقوع است و همچنین در مورد مسائل پشت پرده آن و درباره مواضع مشترک خود در قبال این تحولات تبادل نظر کردیم.  

وی افزود: در این دیدار روابط تمایز دو کشور و راههای مبارزه با اقدامات اقتصادی غیرقانونی تحمیل شده بر دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم. 

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیات بلند پایه برای گفت و گو با مسئولان بلندپایه سوریه درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی و توسعه روابط دوجانبه امروز (چهارشنبه) وارد دمشق شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال «فیصل المقداد» وزیر امورخارجه و مهاجران سوریه و «مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha