۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۰۰
کد خبر: 84694344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزرای بهداشت گروه ۷ حمله به مراکز سلامت در اوکراین را محکوم کردند

تهران- ایرنا- "خاویر بسرا" وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با وزیران بهداشت گروه ۷، حملات (نسبت داده شده به) روسیه به مراکز و کارکنان سلامت در اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از "سی ان ان" وزرای بهداشت گروه ۷ چهارشنبه شب در بیانیه خود اعلام کردند: حملات عمدی به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله تأسیسات مراقبت‌های سلامتی و کارمندان این بخش، نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. 

در این بیانیه آمده است: محافظت از تاسیسات و کارکنان سلامتی باید در اولویت باشد تا آن‌ها بتوانند برای نجات جان انسان‌ها، خدمات اضطراری ارائه دهند. باید از سیستم‌ها و امکانات بهداشتی محافظت شود تا همه کسانی که به آن‌ها نیاز دارند بتوانند به این مراکز دسترسی داشته باشند. 

وزرای بهداشت گروه ۷ هشدار دادند که سیستم سلامتی اوکراین تحت "فشار قابل توجهی" قرار گرفته است و از محدود شدن توانایی سازمان‌های امدادی برای ارائه خدمات به افراد نیازمند ابراز نگرانی کردند. 

"تدروس آدهانوم گبریسوس" مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته گفت که تاکنون حداقل ۴۳ حمله به مراکز درمانی در اوکراین انجام شده است که بر اثر آن‌ها حداقل ۱۲ نفر کشته و ۳۴ نفر زخمی شده‌اند. 

در همین حال، ویکتور لیاشکو، وزیر بهداشت اوکراین گفت که کارکنان پزشکی در این کشور باید از جلیقه ضد گلوله استفاده کنند. 

لیاشکو مدعی شد که تاکنون ۶ پزشک توسط نیروهای روسی کشته شده‌اند و به سمت ۵۸ آمبولانس نیز تیراندازی شده است. 

جنگ اوکراین وارد بیست و هشتمین روز خود شده و سیل سلاح از کشورهای مختلف برای دولت زلنسکی ارسال شده است. تقاضای خروج شرکت‌های مزبور نیز در راستای تحریم‌های غرب علیه روسیه مطرح شده است. 

بنابر دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از این پس کشورهای غیردوست روسیه مجبور خواهند بود انرژی این کشور را با روبل، واحد پول روسیه خریداری کنند. 

بخش‌های گسترده‌ای از شرق و مرکز اروپا در تامین انرژی به روسیه وابسته هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha