۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84694833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۹۸ درصدی ماندگاری گردشگران در گیلان

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 84694833
افزایش ۹۸ درصدی ماندگاری گردشگران در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: اقامت مسافران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان به رقم ۲۴۴ هزار و ۱۷۷ نفر شب اقامت رسید که نشان از رشد ۹۸ درصدی ماندگاری آنها در این استان دارد.

ولی جهانی بعد از ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان تا سومین روز فروردین ماه به سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۱۰ نفر رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان وسایل نقلیه ورودی به استان بیش از  ۶۴۰ هزار خودرو است که نشان از رشد نزدیک به ۳۵ درصد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل را  ۱۰۰ درصد اعلام کرد.

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است.

استان گیلان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است. 

برخی شهرستانهای گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha